• 1403/05/03 - 06:53
  • بازدید: 158
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
ریاست

بازدید سفیر بلاروس از دانشگاه علوم پزشکی هوشمند

"بررسی فرصت‌های همکاری در زمینه آموزش پزشکی و هوش مصنوعی"

 دکتر زهتاب,دکتر ثابت,دکتر احمدی,مهندس احمدی,دکتر بختیاری,کلانتر,

 

روز دوشنبه، ۱ مرداد، سفیر بلاروس به همراه دکتر بختیاری و تیم معاونین از دانشگاه علوم پزشکی هوشمند بازدید کرد. این دیدار با هدف بررسی و شناسایی فرصت‌های همکاری در زمینه‌های آموزش پزشکی و هوش مصنوعی برگزار شد که می‌تواند گامی اساسی در تقویت روابط علمی-آموزشی میان دو کشور باشد.

در این دیدار، دکتر بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، ضمن خوش‌آمدگویی، به تشریح حوزه فعالیت دانشگاه پرداخت. سپس دکتر احمدی، معاون بین‌الملل دانشگاه، با معرفی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، به نقش برجسته و جایگاه آن در پیشبرد فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی و تأثیر آن بر بهبود فرآیندهای آموزشی و پژوهشی تأکید کرد. وی گفت: "این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه هوشمند در ایران، به ویژه در دوران کرونا نقش مهمی در توسعه عدالت آموزشی در حوزه آموزش پزشکی و علوم سلامت در کشور ایفا کرده است." وی افزود: "با گسترش هوش مصنوعی در همه علوم، به‌خصوص در حوزه سلامت و علوم پزشکی، این دانشگاه مأموریت ویژه‌ای از سوی وزارت بهداشت برای گسترش هوش مصنوعی در کشور در حوزه مسائل سلامتی و آموزش پزشکی دریافت کرده است."

دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس، هدف اصلی این نشست را بررسی فرصت‌های همکاری با دانشگاه‌های ایرانی، به ویژه دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، اعلام کرد و بر اهمیت ارتقای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های پزشکی و فناوری تأکید و به تجربیات موفق بلاروس در ارتقاء تخصص پزشکان و توسعه سیستم‌های آموزشی اشاره نمود. کالتسوف همچنین آمادگی بلاروس برای تبادل تجربیات و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک را اعلام و پیشنهاد امضای تفاهم‌نامه‌ای به منظور گسترش همکاری‌ها بین دو کشور را مطرح کرد.

دکتر بابک ثابت، معاون آموزشی دانشگاه، به اهداف دانشگاه در گسترش بخش‌های آموزش، پژوهش و بهداشت اشاره و به ویژه بر تبادل تجربیات در زمینه هوشمندسازی نظام پزشکی تأکید کرد. دکتر ثابت ضمن معرفی توانمندی‌های دانشگاه هوشمند که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری بین دو کشور باشد، امکان برگزاری دوره‌های مجازی دکتری هوش مصنوعی و یادگیری الکترونیک و صدور مدرک مشترک را مطرح کرد. وی همچنین با معرفی مجله تصویری دانشگاه، اذعان داشت که زمینه همکاری با اساتید بلاروس در هیئت تحریریه مجله تصویری وجود دارد.

در پایان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند به ویژگی‌های نظام آموزش پزشکی در ایران اشاره کرد و گفت: "با توجه به ویژگی‌های نظام آموزشی پزشکی، ایران یکی از اعضای مهم WFME و مسئول ارزیابی علوم پزشکی در منطقه است." دکتر بختیاری همچنین به نقش دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در پیاده‌سازی سیاست‌های وزارت بهداشت در زمینه هوشمندسازی اشاره کرد. وی برخی زمینه‌های همکاری نظیر برگزاری دوره‌های علمی برای اساتید بلاروس، برگزاری دوره‌های آموزشی مقاطع ارشد و دکتری، و حضور در کنگره‌های بین‌المللی هوش مصنوعی را مطرح و ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور به نقشه راهی برای توسعه روابط علمی و آموزشی تبدیل شود.

این دیدار می‌تواند فرصت‌های گسترده‌ای برای پیشرفت‌های مشترک در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین فراهم آورده و به تقویت روابط دوجانبه میان ایران و بلاروس کمک کند.

  • گروه خبری : امور بین الملل

تصاویر