- 1403/04/04 اطلاعیه ترمیم بازه ثبت نام ترم تابستان برای جاماندگان
- 1403/03/29 انتخابات
- 1403/03/22 ثبت نام ترم تابستان سال 1403 دانشگاه علوم پزشکی هوشمند (تا 31 خرداد 1403) تمدید شد.
- 1403/03/21 کارگاه یک روزه آگاهی بخشی پرسنل سازمان در حوزه امنیت اطلاعات
- 1403/03/20 برگزاری اولین همایش هوش مصنوعی در جراحی
- 1403/02/31 پیام تسلیت شهادت حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی از سوی ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر بختیاری
- 1403/02/31 تکمیل مدارک تک دروس ( طب ایرانی- حوادث و بلایا- بیمه سلامت ) تا اول خرداد سال 1403
- 1403/02/27 انتخاب واحد دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی نیمسال تحصیلی سال 03-1402
- 1403/02/26 شورای عالی آموزش مجازی به شورای عالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی تغییر یافت.
- 1403/02/16 برگزاری صبحانه کاری مواجهه بالینی در عصر تکنولوژی: از گوشی پزشکی به صفحه نمایش
درباره علم سنجی
علمسنجی گستره ای از دانش است که به بررسی ویژگیهای اطلاعات علمی پرداخته و بر مبنای داده های معتبر بین المللی تولیدات علمی کشورها، سازمانها و افراد را مورد مطالعه، ارزیابی و مقایسه قرار میدهد. در علم سنجی از روشهای آماری برای تعیین معیارهای رشد و توسعه علوم و تأثیرات آن در جوامع مختلف بشری استفاده میشود.
این روش در روسیه شوروی پدید آمد و در کشورهای اروپای شرقی بویژه مجارستان برای اندازهگیری علوم در سطوح ملی و بینالمللی استفاده شد.در ایران، بحث تولید علم برای نخستین بار در کشور در سال ۱۳۶۵ در دانشگاه تهران مطرح شد، اما در آن زمان در حد یک واژه باقی ماند و فقط خمیرمایهی اولیه آن شکل گرفت. در سالهای ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۳، دانشگاه تهران اعلام کرد به نویسندگانی که مقالههای آنها در مجلههای بینالمللی معتبر نظیر «آیاسآی»، چاپ شود، جوایز قابل ملاحظهای اهدا خواهد کرد. این نخستین گام برای اقدامی جدی در زمینهی تولید علم در ایران بود. امروزه دنیا توسعه دانش مدار را دنبال می کند و در راستای این هدف در کشورهای توسعه یافته، علم سنجی به عنوان یکی از رایج ترین شاخص های ارزیابی فعالیتهای علمی هر کشور مطرح است.
انتشار مداوم شاخصهای علم سنجی که توصیفکننده پژوهش در اجتماعات مختلف علمی است میتواند عنصری مفید و کارآمد برای مدیریت تحقیق و سیاستگذاری و چگونگی تخصیص بودجه و امکانات در علوم باشد. ارزشیابی کمی علوم که منجر به باروری و توسعه میشود میتواند کمک بزرگی برای مسئولان و برنامه ریزان باشد تا آنها بتوانند با هزینه کمتر بیشترین استفاده را از منابع مالی و انسانی برده و در بهینهسازی ساختار اقتصادی ـ اجتماعی کشور مؤثر باشند.
در این راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ساله دانشگاه های علم پزشکی را به لحاظ کیفیت آموزشی و پژوهشی رتبه بندی می نماید. رتبه کسب شده توسط هر دانشگاه نشان دهنده سطح توانمندی های علمی دانشگاه مذکور میباشد. در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی معیارهای متفاوتی مورد توجه قرار می گیرد، از جمله معیارهای رتبه بندی، توجه به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و بروندادهای علمی اعضای هیأت علمی می باشد.
واحد علمسنجی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند نیز در بهمن ماه سال 1398 در حوزه معاونت امور دانشگاهی دانشگاه آغاز به کار نمود. این واحد بر آن است تا از طریق بررسی و ارزشیابی مستمر تولیدات علمی دانشگاه، و سایر واحدهای تابعه و طراحی مداخلات لازم در راستای سیاست ارتقا کمی و کیفی تولیدات علمی و اعتلای جایگاه علمی دانشگاه و کشور گام بردارد.
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: