• 1395/03/29 - 06:31
  • بازدید: 412
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

اولین نشست گروه آموزش پزشکی مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی برگزار شد.

به دنبال دعوت سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی مجازی از اعضای گروه آموزش پزشکی مجازی، اولین جلسه این گروه در تاریخ 16 خرداد ماه 1395 در محل معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

31

به دنبال دعوت سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی مجازی از اعضای گروه آموزش پزشکی مجازی، اولین جلسه این گروه در تاریخ 16 خرداد ماه 1395 در محل معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. 

در این جلسه آقایان و خانم ها: دکتر ابوالقاسم امینی و دکتر رضا غفاری (د ع پ تبریز)، دکتر مکارم و دکتر کریمی مونقی (د ع پ مشهد)، دکتر آیین محمدی و دکتر مجتهدزاده (د ع پ تهران)، دکتر چنگیز، دکتر یمانی و دکتر حقانی (د ع پ اصفهان)، دکتر نوید محمدی (د ع پ قزوین)، دکتر بیگدلی و دکتر دهناد (به نمایندگی از طرف دکتر سلطانی عربشاهی) (د ع پ ایران)، دکتر زارع زاده (د ع پ کردستان)، دکتر امینی (د ع پ شیراز) و دکتر احمدی (د ع پ شهید بهشتی) شرکت داشتند.

در این جلسه طراحی سیستم آموزشی و شیوه مدیریت آموزشی برنامه آموزش پزشکی مجازی در مراحل گواهینامه سطح 1 تا 3 و کارشناسی ارشد توسط گروه آموزش پزشکی مجازی، ساختار مدیریت دوره، مدیریت دروس، فرمت ارائه دروس توسط مدرسان، پایش ارائه دروس، ارزشیابی درس و استاد، نحوه توزیع فراگیران (متقاضیان) در دوره ها و درس ها، زمان بندی شروع دوره و شروع و اتمام هر درس، نحوه برگزاری کارگاه توجیهی فراگیران، فرمت های تدوین و معرفی درس و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

مصوبات:1. مقرر شد تا در کنار گروه آموزش پزشکی، کمیته ای بنام کمیته راهبری (Steering committee) تشکیل شود تا در راستای سیاست های اتخاذی، راهبری مقتضی را انجام و تصمیمات را برای اجرا به گروه اعلام نماید.2. مقرر شد تا شیوه تولید محتوا، ارائه و پایش کیفیت دروس به شکل Course Committee باشد. وظایف این کمیته های درسی شامل ایجاد هماهنگی و تعادل در سطح دروس (محتوی، شیوه تدریس و استراتژی تدریس، تعیین منابع اصلی)، تعیین سر فصل ها و چارچوب دروس، تدوین و تایید Course Plan and Study Guide، نیازسنجی از فراگیران بر اساس تنوع آنها می باشد. در این راستا برابر تقسیم بندی و شرح وظیفه ابلاغ شده، ده کمیته و مسئولین آن به شرح ذیل تعیین شدند:      1- Teaching & Learning مسئول کمیته سرکار خانم دکتر فریبا حقانی،      2-Clinical Education مسئول کمیته سرکار خانم دکتر میترا امینی،      3-Curriculum Planning & Instructional Design مسئول کمیته سرکار خانم دکتر نیکو یمانی،      4- Evaluation مسئول کمیته سرکار خانم دکتر چنگیز،      5- Assessment مسئول آقای دکتر آیین محمدی،      6-Professionalism مسئول کمیته آقای دکتر یداله زارع زاده،      7-Health and Educational Economics مسئول کمیته آقای دکتر نوید محمدی، 8-E-Learning مسئول کمیته سرکار خانم دکتر ریتا مجتهد زاده،      9- Educational Research &Scholarship  مسئول کمیته آقای دکتر سلیمان احمدی،     10- Scientific English مسئول کمیته سرکار خانم دکتر افسانه دهناد.بدیهی است برای هر کدام از این کمیته های درسی چند نفر ازاعضای هیات علمی بر اساس تمایل، علافه مندی و تجربه، تعیین شدند.3. مقرر شد تا شروع ترم از سال تحصیلی 96 – 95 باشد و برای هر سال تحصیلی سه ترم تحصیلی تنظیم و ارائه گردد.4. مقرر شد تا نحوه ارائه دروس به انتخاب مدرسان باشد و الزامی برای ارائه درس به اشکال تدریس انفرادی و یا گروهی تعیین نگردد. در این خصوص با هماهنگی مسوول و اعضای هر کمیته درسی هماهنگی و اقدام شود. همچنین انتخاب دستیار مدرس (TA)  به پیشنهاد مدرس مربوطه و تصویب کمیته درسی می باشد.5. در خصوص تولید محتوی هر درس مقرر شد بر اساس COURSE PLAN مصوب در گروه اقدام گردد. بر این اساس مسوول هر کمیته درسی موظف است با اعضای گروه هماهنگی های لازمه را داشته باشد و تاکید و نظارت موثری بر پایبندی مدرسان بر طراحی و تهیه دروس را انجام دهد. 6. مقرر شد با توجه به تنوع و فراوانی متقاضیان، محتوا های مختلف دروس را با تاکید بر رویکرد بالینی، علوم پایه و یا ادغام یافته تهیه و ارائه نمایند. 7. با توجه به اینکه فراگیران این برنامه از اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستند، پیشنهاد شد تا نقش Tutor به صورت برجسته تری ایفا گردد، و تلاش شود تا تمرینات از راه دور متعددی برای حصول به یادگیری عمیق تر و نیز با به کارگیری لاگ بوک، کاربرد دروس در عمل نیز سنجیده شود.8. برای نحوه توزیع فراگیران در درس ها، ظرفیت هر درس 15 تا 30 نفر اعلام شد. البته بر اساس تعداد متقاضیان این رقم قابل تجدید نظر است.9. مقرر شد تا کارگاه توجیهی فراگیران در ابتدای ترم و به صورت حضوری و نیز غیر حضوری برگزار گردد. بر این اساس کارگاه حضوری در نیمه دوم شهریور سال جاری و جلسه توجیهی غیر حضوری به صورت تولید محتوی مجازی و بارگذاری آن در سامانه نماد دانشگاه علوم پزشکی مجازی ارائه می شود.10. مقرر شد برای کار با سامانه مدیریت آموزشی دانشگاه (نماد)، کمیته درسی E-learning محتوی های جداگانه ای را برای آشنا سازی کاربران (مدرسان و فراگیران) و همچنین راهنمای کل دوره برای فراگیران تهیه و در LMS  نماد بارگذاری نماید.جلسه در مجموع 5 ساعت به طول انجامید و با ذکر صلوات خانمه یافت.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

AMUZESHPEZESHKI01 AMUZESHPEZESHKI02 AMUZESHPEZESHKI03 31 AMUZESHPEZESHKI01 AMUZESHPEZESHKI04 AMUZESHPEZESHKI01

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402