• 1399/09/27 - 11:03
  • بازدید: 404
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گزارش روز سوم از هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران

سومین روز از هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با شعار عزم همگانی در نهادینه کردن اخلاق پزشکی، امروز برگزار شد. این کنگره از بیست و پنجم آغاز شده و تا روز شنبه، 29 آذر ماه، ادامه خواهد یافت.

IMG_2366

سومین روز از هشتمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران با شعار عزم همگانی در نهادینه کردن اخلاق پزشکی، امروز برگزار شد. این کنگره از بیست و پنجم آغاز شده و تا روز شنبه، 29 آذر ماه، ادامه خواهد یافت.

همانطور كه پيش از اين عنوان شده این کنگره به صورت کاملاً مجازی برگزار می شود و آدرسvc1.vums.ac.ir/live  برای شرکت در برنامه در اختیار دانشجویان و اعضای هیأت علمی قرار گرفته است و همچنین امکان دسترسی به پخش زنده برنامه­ ها از طریق آپارات و آدرس https://www.aparat.com/vums/live  برای عموم علاقمندان فراهم است.

پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، کلیپ سخنانی ارزشمند از آیت الله بهجت و سخنراني افتتاحیه جناب آقاي دكتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، پخش شد. همچنین جناب آقای دکتر ظفرقندی از کتاب «کرونا به روایت علوم انسانی سلامت» از مجموعه کتاب های چندرسانه ای و تعاملی که تحت عنوان «کرونا روایت...» به همت سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران تهیه و منتشر شده، رونمایی کرد. این مجموعه کتاب ها در سامانه فروشگاه کتاب SCINiTO به آدرس https://store.scinito.com به صورت رایگان قابل دریافت هستند.

سخنرانی های امروز  کنگره در قالب 2 نشست از ساعت 8:30 تا 12 ارائه شدند. مسئولیت برگزاری نشست اول را جناب آقای دکتر امیر احمد شجاعی و نشست دوم را جناب آقای دکتر سید علی انجو با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مجازی برعهده داشتند. در این نشست ها 8 کلیپ سخنرانی و 1 سخنرانی آنلاین و 3 سخنراني حضوري از اعضای هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، تهران، شهید بهشتی، اصفهان و گیلان پیرامون محورهای کنگره ارائه شد.

پس از پایان نشست اول مستندی کوتاه و بسیار تأثیرگذار با عنوان «ملاقات آخر» نمایش داده شد که به پزشک شهید مجید فرهاد تقدیم شده است. دکتر شهید مجید فرهاد نخستین پزشک کاشانی بود که در مبارزه با ویروس کرونا به فیض شهادت نائل شده است.

لازم به ذکر است که در این نشست ها بیش از 215 نفر شرکت کننده مجازی در برنامه Adobe Connect حاضر شدند و 123 نفر بیننده لینک مربوط به پخش زنده کنگره در آپارات بودند.

پوسترهای پذیرفته شده در این کنگره در سایت كنگره به آدرس https://imec8.ir/main  بارگذاری شده است. همچنین دسترسی به فایل های سخنرانی های ارائه شده در کنگره در پایان هر روز از طریق سامانه برگزاری وبینارهای دانشگاه علوم پزشکی مجازی به آدرس webinar.vums.ac.ir  امکان پذیر است.

همچنين نشست سراسري آموزش و اخلاق پزشکی با حضور جناب آقاي دكتر حق دوست معاون محترم آموزشی، در محل معاونت آموزشی وزارت متبوع، سرکارخانم دکتر افشار حاضر در دانشگاه علوم پزشکی مجازی و مشارکت مجازی معاونين محترم آموزشی دانشگاه ها و دانشكده هاي علوم پزشكي سراسر كشور بعدازظهر امروز، برگزار شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

IMG_2367 IMG_2380 IMG_2374 IMG_2385 IMG_2421 IMG_2401 IMG_2370 IMG_2372 IMG_2421

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402