• 1401/03/30 - 11:45
  • بازدید: 1883
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
گسترش فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مجازی

این دانشگاه در روند هوشمند شدن جزیره کیش حضوری فعال خواهد داشت

جزیره کیش به عنوان قطب شهر هوشمند و سلامت منطقه خواهد بود.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مجازی- سفر دکتر باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت به همراه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی، دکتر آرش خجسته به جزیره کیش، 29 خرداد ماه 1401 بر اساس چهار محور انجام شد.

 

هوشمندسازی مراکز بهداشتی و درمانی یکی از اصلی ترین هدف های سفر  معاون آموزشی و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی به جزیره کیش بود . به همین منظور از بیمارستان این جزیره و اقداماتی که مسئولین منطقه جهت جمع آوری اطلاعات و هوشمند سازی انجام داده اند، بازدید شد.

 

به گفته دکتر آرش خجسته، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی، مقرر است جزیره کیش  به عنوان جزیره هوشمند معرفی شود. وی در این خصوص بیان داشت: این جزیره با توجه به امکانات و زیرساخت های خوبی که در منطقه دارد، اولین نمونه هوشمند سازی بیمارستان های آنلاین در آن اجرا خواهد شد.

 

دکتر خجسته افزود: با توجه به مفاد آمده در تفاهم نامه مابین وزارت بهداشت و درمان و سازمان منطقه آزاد کیش، بنا است این وزارتخانه در راه اندازی اولین شبکه درمان آنلاین و تبدیل این جزیره به عنوان قطب درمانی و ارتباطی برای ارائه هر چه بهتر وسریع تر به مناطق محروم خصوصا جزایر سه گانه، همراه و اعتبار بخش باشد.

 

 

مهدی کشاورز،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت ارتقاء آموزش های مهارتی و توانمندسازی افراد جامعه و کارکنان منطقه آزاد کیش در راستای تحقق سیاست های کلان سازمان، تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های لازم از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، جزیره کیش به عنوان پایلوت شهر هوشمند در سطح کشور هدف گذاری شده است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از انتخاب هوشمندانه جزیره کیش به عنوان پایلوت هوشمندسازی گفت: برای هوشمندسازی شش مرحله تعریف شده و یکی از آن ها شهروند هوشمند است.

 

 

همچنین دکتر احسان کدخدایی، رییس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی مجازی اظهار داشت:  بازدید از جزیره کیش، با هدف راه اندازی بخش سلامت آنلاین و پذیرش شرکتهای دانش بنیان و جوان همچنین حمایت از استارتاپ های نوپا است. وی ادامه داد:  باهدف تشکیل بخش سلامت، جذب شرکت های بین المللی و ارائه محتوای داخلی به آنها از مرکز نوآوری در این جزیره بازدید شد.

 

 

دکتر باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص گردشگر پذیر بودن این جزیره و دارا بودن پتانسیل بالای بین المللی سازی اذعان داشت: به نظر می‌رسد راه اصلی پلی کلینیک آنلاین با جذب پزشکان، متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه های برتر کشور با هدف جذب گردشگر و بیماران داخلی و خارجی از نقاط قوت این همکاری باشد.

 

 

بخشی از مقدمه و اهداف عقد این تفاهم نامه به شرح زیر است:

پیرو بنیان گذاری برنامه تعالی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با هدف توسعه فناوری های پیشرفته سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه در افق 1401، اقدامات اساسی در بکار گیری فناوری های هوشمند سلامت دیجیتال صورت گرفته است.

 از آنجاییکه مناطق آزاد تجاری- صنعتی از شرایط لازم و مناسب جهت توسعه شهر هوشمند برخوردار می باشند، برنامه توسعه فناوریهای سلامت دیجیتال هوشمند در دستور کار وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجازی- صنعتی و ویژه اقتصادی به ویژه سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت و جزیر کیش به عنوان قطب شهر هوشمند انتخاب گردید.

 

بر همین اساس تفاهم نامه با محورهای ذیل امضا گردید.

 

  • ارتقای کیفیت خدمات نظام سلامت در بخش‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب فناوری‌های سلامت هوشمند دیجیتال در سطح منطقه آزاد کیش به عنوان نمونه موفق قابل استناد و الگو برای اسیر مناطق تجاری اقتصادی و آزاد کشور
  • ایجاد زیرساخت و ابزارهای لازم جهت استقرار نظام سلامت هوشمند یکپارچه و فناوری های سلامت
  • حمایت از شرکت های دانش بنیان و افزایش سطح درآمدهای ناشی از خدمات دانش بنیان، واردات مواد و فناوری های مورد نیاز و صادرات محصولات مبتنی بر فناوری های هوش مصنوعی
  • همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه های مشترک

 

  • گروه خبری : ریاست

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

اطلاعیه‌ها

آرشیو

:آغاز هفته سلامت 1403

01 اردیبهشت 1403

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402