• 1402/06/08 - 13:23
  • بازدید: 1522
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاونت بین الملل

با توجه به پیشرفت های روز افزون در حوزه هوش مصنوعی، آینده‌ای روشن برای استفاده از این فناوری در آموزش پزشکی پدیدار شده است

 

آخرین پنل بحث و گفتگو که در روز دوم برگزاری همایش AMEE 2023 با حضور دکتر نوشین کهن مدیر مرکز مطالعات دانشگاه علوم پزشکی هوشمند  برگزار شد.

دکتر کهن ضمن مروری کلی بر موصوعات مطرح شده در این پنل گفت: به نظرم برگزاری چنین سمپوزیوم‌هایی برای فعالان حیطه آموزش پزشکی بسیار سودمند است‌ چرا که به بیان بهترین تجربیات کشورهای مختلف دنیا می‌پردازد که قاعدتا بسیار کمک کننده است.
 
 
مدیر EDC دانشگاه هوشمند با اشاره به یکی ازمفاهیم مطرح شده در پنل  تحت عنوان Diversity, Eqity و Inclusion در حوزه آموزش پزشکی اظهار کردند که این موضوعات از بحث‌های مطرح در حوزه آموزش پزشکی در دنیا هستند‌ که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ما به صورت اساسی به آنها پرداخته نشده است و باید در سطوح مختلف برنامه های آموزشی ادغام شوند.  
 
در پایان دکتر کهن با اشاره به اهمیت موضوع AI در آموزش پزشکی و تاکید بر استفاده از پلتفرم Chat GPT گفت: مسلما دانشجو باید اجازه استفاده از این تکنولوژی‌ها را داشته باشد و از طرف دیگر اساتید علوم پزشکی باید با رویکرد آموزشی مناسبی  مساله را مدیریت و کنترل کنند و  دانشگاهها بایدگایدلاین‌ها و سیاست‌های مشخصی برای استفاده از این تکنولوژی نوین داشته باشند.
  • گروه خبری : امور دانشگاهی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

اطلاعیه‌ها

آرشیو

:آغاز هفته سلامت 1403

01 اردیبهشت 1403

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402