• 1400/04/17 - 09:28
  • بازدید: 513
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کتاب «سلامت و بحران کووید-۱۹ در جمهوری اسلامی ایران» رونمایی شد

کتاب جستارهایی در سلامت و بحران کووید-۱۹ در جمهوری اسلامی ایران»، ظهر امروز رونمایی شد.

3

کتاب جستارهایی در سلامت و بحران کووید-۱۹ در جمهوری اسلامی ایران»، ظهر امروز رونمایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی- دکتر علیرضا زالی در آیین رونمایی از کتاب سلامت و بحران کووید-۱۹ در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر از دو‌ استاد برجسته فرهنگستان علوم پزشکی برای تالیف و گردآوری این کتاب تحلیلی و تبیینی، عنوان کرد: در این کتاب از تجربه گرانسنگ افراد کنشگر و دست به قلم در عرصه کرونا بودند، استفاده شده و تبلوری مناسب از تکوین تجارب ارزنده است.

 

وی اسلوب نگارش جستارنویسی در کشور را کمرنگ خواند و گفت: جستارنویسی شجاعت می خواهد و نویسنده باید در این سبک از نگارش، استدلال های خود را در طول مقاله به اوبات برساند. این نوع نگارش نسبت به سایر اسلوب ها وزن بالایی دارد و بییار ارزشمند است.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در خصوص محتوای کتاب اظهار کرد: در کتاب سلامت و بحران کووید-۱۹ در جمهوری اسلامی ایران به ابعاد مختلف آموزشی، اجتماعی، پژوهشی و اقتصادی بحران کرونا پرداخته شده و گزینش کاتبان این جستار بسیار هوشمندانه بوده است.

 

وی ادامه داد: عمده کتاب های تالیفی با سیمای بالینی، با محوریت پروتکل ها و گایدلاین ها منتشر شده است، اما در مقابل، خصلت اصلی این کتاب نوع ترجمانی و بین بخشی آن محسوب می شود. همچنین در این کتاب در کنار تحلیل واقعی و نقد منصفانه، به نوعی خوداتکایی نیز مورد توجه قرار گرفته و متعهدانه به اصالت ریل گذاری موجود در عرصه سلامت، یعنی شبکه های بهداشت و درمان توجه کرده است.

 

دکتر فریدون عزیزی در ادامه بر اهمیت نوآوری ها و آشکارشدن ظرفیت های پنهان در کنترل بحران اشاره کرد و افزود: در مدت همه گیری بیماری کرونا، توجه به تله مدیسین، پزشکی سیستمیک و بسیاری از خلاقیت های این حوزه، اتفاق مهمی بوده که رخ داده است.

 

وی تصریح کرد: کتاب سلامت و بحران کووید-19 در جمهوری اسلامی ایران شامل 31 مقاله است که 11 مورد آن به صورت اختصاصی به آموزش و پژوهش اختصاص دارد و به رموز افزایش کمی و کیفی آموزش های مجازی و بالینی توجه ویژه شده است.

 

دکتر محمدحسین نیک نام نیز در این مراسم با عمیق خواندن بحران کرونا، اظهار کرد: کووید-۱۹ تمام ابعاد زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است و در کنار این موضوع تجربیاتی هم نصیب حوزه سلامت شد که مستندسازی آن اهمیت ویژه ای دارد چراکه زمینه درس آموزی  و اصلاح رویه ها را فراهم می کند.

 

کتاب سلامت و بحران کووید-۱۹ در جمهوری اسلامی به کوشش دکتر محمدحسین نیک نام و دکتر فریدون عزیزی با مقدمه دکتر سیدعلیرضا مرندی و به همت ۸۹ پژوهشگر حوزه سلامت تالیف و به چاپ رسیده است.

 

این مراسم با حضور دکتر زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران، دکتر علی اکبر ولایتی، رییس بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر نیک نام و دکتر عزیزی اساتید فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر استاد رییس دانشگاه علوم پزشکی مجازی، حجت الاسلام والمسلمین فرهادزاده، دکتر علی فتحی آشتیانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دکتر فرنیا معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده سل و بیماری های ریوی، دکتر حیدریان مقدم و دکتر حائری مشاوران رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر سوری رییس کمیته اپیومیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد.

 

لازم ذکر است که سه فصل از این کتاب توسط دکتر سید ناصر استاد ، دکتر آیین محمدی و دکتر ریتا مجتهد زاده به رشته تحریر در آمده است.

 

 

 

 

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

111 22222 4 5

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402