• 1403/09/19 - 14:30
  • بازدید: 104
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
امور دانشگاهی

طراحی وثبت اختراع ربات انسان نما برای زبان آموزی پزشکی با حمایت گرنت دانشگاه علوم پزشکی هوشمند

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی هوشمند موفق به طراحی و ثبت اختراع یک ربات انسان‌نما شده است که برای زبان‌آموزی با اهداف پزشکی و تقویت مهارت‌های زبانی دانشجویان ایرانی و غیرایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

این طرح که با عنوان «بررسی کارآمدی محلی‌سازی واقعیت افزوده و ربات‌های انسان‌نما در زبان‌آموزی پزشکی» به وسیله ی دکتر سعید خزایی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال اجرا است، از فناوری پیشرفته واقعیت افزوده و شیوه‌های نوین محلی‌سازی خودمردم نگار (Autoethnographic Localization) برای تطبیق آموزش با نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بهره می‌گیرد.

این دستاورد که با حمایت مالی و راهبردی مدیریت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی هوشمند و در قالب سومین فراخوان کشوری اعطای گرنت به مرحله اجرا رسیده است، بخشی از تلاش مداوم این دانشگاه برای استفاده از فناوری‌های نوین در ارتقای کیفیت آموزش‌های پزشکی و تخصصی است. ربات طراحی‌شده، به‌عنوان بخشی از یک برنامه جامع آموزش زبان‌های تخصصی پزشکی، با هدف تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن دانشجویان و تطبیق محتوا با بافت‌های دانشگاهی و حرفه‌ای طراحی شده است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ربات انسان‌نما:

  • واقعیت افزوده: این ربات از فناوری واقعیت افزوده بهره می‌برد که امکان تمرین مهارت‌های زبانی را در محیط‌های شبیه‌سازی‌شده فراهم می‌کند.
  • محلی‌سازی خودمردم نگار: با تطبیق محتوا بر اساس تجربیات و نیازهای دانشجویان، یادگیری به شیوه‌ای شخصی‌سازی‌شده و مؤثر انجام می‌شود.
  • تعامل چندکاربره: این فناوری امکان تعامل چندنفره و همکاری دانشجویان را در فرآیند یادگیری فراهم می‌کند.
  • مطابقت با نیازهای حرفه‌ای و دانشگاهی: محتوای آموزشی این ربات از منابع تخصصی حوزه‌های پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و دیگر رشته‌های علوم پزشکی انتخاب و تطبیق داده شده است.

این طرح با همکاری اساتید آموزش زبان و متخصصان رشته‌های مختلف علوم پزشکی اجرا می‌شود، در راستای تحقق اهداف دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در زمینه استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای آموزش‌های تخصصی طراحی گردیده است. دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح از کشورهای مختلف آسیایی نظیر پاکستان، هند،

بنگلادش و کشورهای عربی هستند و در این پروژه به تقویت مهارت‌های زبانی خود در محیط‌های شبیه‌سازی‌شده بیمارستانی می‌پردازند.

مزایای طرح:

  • تسهیل فرآیند زبان‌آموزی تخصصی با استفاده از فناوری‌های نوین.
  • افزایش مشارکت فعال دانشجویان در یادگیری مهارت‌های زبان تخصصی.
  • ارتقای مهارت‌های خواندن و نوشتن دانشجویان در محیط‌های شبیه‌سازی‌شده بیمارستانی.
  • کاهش هزینه‌های مربوط به استفاده از ربات‌های فیزیکی با بهره‌گیری از فناوری دورحضور و واقعیت افزوده.
  • این دستاورد پژوهشی، گامی ارزشمند در راستای بهره‌برداری از فناوری در بهبود کیفیت آموزش زبان‌های تخصصی علوم پزشکی است و می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق برای سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

 

گواهی ثبت اختراع

  • گروه خبری : امور دانشگاهی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور بین الملل:آغاز ثبت‌نام کلاس‌های آمادگی آزمون زبان MHLE

15 اردیبهشت 1404

امور دانشگاهی:دوره پودمانی نسخه نویسی اجتماعی

14 اردیبهشت 1404

روزشمار:بندرعباس تسلیت.

08 اردیبهشت 1404

اطلاعیه ها:وبینار دبیران کمیته تعالی دانشگاه‌ها

07 اردیبهشت 1404