• 1401/02/25 - 12:11
  • بازدید: 1015
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اجلاس معاونین و مدیران بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه برگزار شد

اجلاس معاونین و مدیران بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه برگزار شد

نخستین اجلاس معاونین و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در دور جدید با موضوع "بین‌المللی سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی" و با رویکرد" عدالت" و "تعالی نظام سلامت" با حضور مسئولین حوزه سلامت و معاونین و مدیران و همچنین کارشناسان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی، روز شنبه مورخ 1401/02/24 در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
در این نشست دکترمحمد حسین نیک نام، مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، بر اهمیت رسیدن به ادبیات مشترک بین معاونت بین الملل‌ دانشگاه‌ها وحوزه بین الملل ستاد وزارت بهداشت تاکید کرد. همچنین در ادامه این نشست دکتر مهدی هنر دوست، مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه به تشریح شکل و محتوای کار در حوزه تشریفات بین‌الملل پرداخت. به‌علاوه، ایشان به ضرورت وجود انسجام بین مدیریت بین الملل دانشگاه‌ها با حوزه بین الملل ستاد وزارت متبوع و همچنین حوزه بین الملل ستاد وزارت امور خارجه اشاره نمود. سپس دکتر سید محمد پورحسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب که توسعه روابط بین‌الملل در کسب مرجعیت علمی تاثیر بسزایی دارد، تاکید داشتند که تحقق ایران توسعه یافته جز با کسب مرجعیت علمی در دانشگاه‌ها و کسب توانمندی‌های لازم در عرصه بین‌المللی امکان‌پذیر نیست. در ادامه دکتر علی نمکی، مشاور و دستیار امور ویژه وزیر به اهم مسئولیت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوره جدید پرداخت و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی  نظام سلامت با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حیطه‌های مرتبط با امور بین‌الملل به‌عنوان امری مهم در پیشبرد برنامه‌های بین‌الملل معرفی شد.
معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مجازی به نمایندگی از دانشگاه در این اجلاس حضور داشتند. دکتر احمدی اهمیت استفاده از ظرفیت‌های وزارت امور خارجه به منظور معرفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و رشته‌های تحصیلی پذیرای دانشجویان غیر ایرانی به مراجع بین‌المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی را مورد تاکید قرار دادند. ایشان همچنین بر ضرورت معرفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و رشته‌های گروه پزشکی به سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف اشاره نمودند. 
در ادامه این نشست سه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اصفهان و تهران، به نمایندگی از دانشگاه‌های قطب خود به شرح مختصری از فعالیتهای انجام شده و چالش‌های موجود در حوزه بین‌الملل پرداختند.
  • گروه خبری : امور بین الملل
کلمات کلیدی:

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402