• 1397/02/08 - 08:28
  • بازدید: 580
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین جلسه شورای موکس کشوری آرمان تشکیل شد

اولین جلسه شورای موکس کشوری حضور رئیس محترم دانشگاه، معاونین و اعضای شورای آرمان تشکیل شد.

7434

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مجازی- اولین جلسه شورای موکس کشوری حضور رئیس محترم دانشگاه، معاونین و اعضای شورای آرمان تشکیل شد، بعد از قرائت قرآن و خیر مقدم و معارفه، گزارشی از پیشرفت پروژه MOOCs-LMS (نوید-آرمان) ارائه شد و سپس اعضا به بررسی شیوه نامه مدیریت و ارائه برنامه های آرمان و فراخوان تولید محتوای الکترونیکی پرداختند. 

موکس یکی از رویکردهای آموزشی نوین است که راهبرد یاددهی-یادگیری آن حوزه آموزش را تحت تاثیر خود قرار داده است. در سال 1394، در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسته های تحول و نوآوری آموزش پزشکی با هدف ارتقای آموزش تعریف شد که یکی از آنها "بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی" بود. یکی از الزامات این بسته راه اندازی بستر موکس ملی با عنوان آرمان (آموزش رایانه ای ملی انبوه و نوین) بود که انجام آن به دانشگاه علوم پزشکی مجازی واگذار شد. به منظور سیاستگذاری روند علمی و اجرایی آرمان، حفظ پویایی و غنای علمی و برنامه ریزی آموزشی، مدیریت، طراحی و ارائه برنامه¬های آن، شورای آرمان در دانشگاه علوم پزشکی مجازی تشکیل شد. 

رسالت این شورا، سیاستگذاری، مدیریت، ارائه آموزش ها و ارزشیابی برنامه های آموزشی آرمان به منظور تضمین و ارتقای کیفیت آموزشی و با هدف ارتقای سطح سواد جامعه است. این شورا بر اساس نیاز سنجی، اولویت های آموزشی را تعیین کرده و سیاست ها و برنامه های توسعه آموزش در آرمان را بر اساس مشارکت صاحب نظران این حوزه تدوین می کند. این شورا همچنین با بررسی روند آموزش مجازی در دنیا به ارائه راه حل های نوین برای پیاده سازی پرداخته و در جهت حضور در فضای بین المللی در محیط مجازی برنامه ریزی می نماید. تمام برنامه های آموزشی آرمان از جهت قابلیت اجرا و نتیجه-اثربخش بودن باید در این شورا مورد بررسی قرار گیرد و بعد از تصویب، اعتبار آن قابل تخصیص خواهد بود. اولین جلسه شورای آرمان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت 1397 در سالن شورای دانشگاه علوم پزشکی مجازی برگزار شد. 

در این جلسه بعد از قرائت قرآن و خیر مقدم و معارفه، گزارشی از پیشرفت پروژه MOOCs-LMS (نوید-آرمان) ارائه شد و سپس اعضا به بررسی شیوه نامه مدیریت و ارائه برنامه های آرمان و فراخوان تولید محتوای الکترونیکی پرداختند. در این جلسه سرکار خانم دکتر مجتهدزاده به عنوان دبیر شورا تعیین شدند. 

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

NEWS_MOOCSSESSION3 NEWS_MOOCSSESSION1

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402