• 1399/03/06 - 07:47
  • بازدید: 421
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

اولین روز خرداد با اولین آزمون رسمی آنلاین اصرار کرونا برای ماندن، باز هم تهدیدی را به فرصتی تبدیل کرد.

در اولین ساعات بامداد پنج شنبه اول خرداد 99، آزمون پایانی کورس فیزیوپاتولوژی بیماری های روماتیسمی برای ۱۰۵ نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و ۱۹ نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از ساعت 8:00 الی 8:50 صبح، به صورت آنلاین توسط مرکز آموزش مجازی دانشگاه برگزار گردید.

kmunavid

در اولین ساعات بامداد پنج شنبه اول خرداد 99، آزمون پایانی کورس فیزیوپاتولوژی بیماری های روماتیسمی برای ۱۰۵ نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و ۱۹ نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از ساعت 8:00 الی 8:50 صبح، به صورت آنلاین توسط مرکز آموزش مجازی دانشگاه برگزار گردید.

دانشجویانی که امروز از تمام نقاط کشور در آزمون شرکت نمودند، در ماه اسفند 98 این درس را به صورت غیرحضوری و از طریق برگزاری کلاسهای آنلاین همزمان و یا مشاهده و مطالعه اسلایدهای صداگذاری شده درسی در سامانه نوید گذرانده بودند.

مدیر مرکز آموزش مجازی بیان کرد، تجربه مؤثر اساتید مدرس برای برگزاری این کورس از دو دوره گذشته و تسلط خوب آنها به ابزارها و شیوه های کار، سبب تعامل مطلوب ایشان با کارشناسان مرکز آموزش مجازی و سرعت عمل بالا گردید. 

قبل از شروع آزمون مشخصات هویتی دانشجویان در اختیار کارشناسان آموزش مجازی دانشگاه قرار گرفته و در سامانه آزمون آنلاین بارگذاری شد. آزمون بصورت تستی چهارگزینه ای و با زمان محدود برگزار گردید. لینک آزمون پس از تست و تأیید در مرکز آموزش مجازی، توسط کارشناس مرکز برای نمایندگان دانشجویان ارسال شد و دانشجویان برای ورود به آزمون مستلزم وارد کردن شماره دانشجویی در سامانه و همچنین تنها یکبار مجاز به شرکت در آزمون بودند. امکان شرکت در این آزمون با کامپیوتر، تبلت و موبایل شخصی دانشجویان و بدون حضور در یک مرکز رسمی دانشگاهی فراهم بود و نتایج نشان داد که 3 درصد دانشجویان با تبلت، 43 درصد با موبایل و 57 درصد با کامپیوتر در آزمون شرکت کرده اند. 

پایش همزمان آزمون توسط مدیر مرکز آموزش مجازی انجام شده و پشتیبانی همزمان در شبکه اجتماعی برای کسانی که دچار مشکلاتی می شدند توسط کارشناس مرکز آموزش مجازی صورت گرفت. 

با توجه به وقت تعیین شده، و با تعیین مهلت کوتاهی به عنوان تمدید وقت آزمون، از 124 دانشجو، 122 نفر موفق به ثبت پاسخ های خود در زمان مقرر شدند و بلافاصله پس از ختم آزمون، لیست اسامی و شماره دانشجویی و پاسخ های داده شده به تک تک سؤالات همراه با نمره محاسبه شده دانشجو، از سامانه خروجی گرفته شده و به صورت فایل اکسل در اختیار استاد مربوطه قرار گرفت.

دکتر افشین صرافی نژاد ضمن تقدیر از زحمات کارشناسان مرکز بویژه سرکار خانم الناز امینی و تعامل بسیار مؤثر سرکار خانم دکتر فرزانه یزدی، استادیار محترم دانشکده پزشکی، اظهار امیدواری کرد که با بهره گیری از امکان فعلی، آمادگی برگزاری برخی آزمون های ضروری دیگر تا راه اندازی مجدد ابزار آزمون در سامانه نوید در دانشگاه مهیا باشد. 

به گفته وی، این تجربه نخستین تجربه مؤثر و موفق برگزاری آزمون رسمی درسی دانشجویان به صورت آنلاین و البته بدون حضور در یک مرکز رسمی دانشگاهی بود و آغازی بر روند ارزیابی فراگیران در منزل نیز تلقی می گردد. 

وی همچنین اظهار داشت که علی رغم پیش داوری هایی که در برخی محافل علمی در مورد کاهش امنیت آزمون های آنلاین مطرح می شود، به نظر می رسد که سلامت این آزمون نیز تا حد مطلوب حفظ شده و نمرات کسب شده توسط دانشجویان نشانگر آن است که هر دانشجو بر اساس میزان تسلط و یادگیری خود به سؤالات پاسخ داده است و منصفانه است که از دانشجویان عزیز و پزشکان آینده این مرز و بوم برای همراهی هایشان قدردانی و سپاسگزاری نماییم.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402