• 1400/05/18 - 08:58
  • بازدید: 436
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اولین نشست شورای عالی آموزش مجازی در سال 1400 برگزار شد

اولین نشست شورای عالی آموزش مجازی، 11 مرداد ماه 1400، ساعت 15 تا 17 در دانشگاه علوم پزشکی مجازی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

WhatsApp Image 2021-08-09 at 13.06.57

اولین نشست شورای عالی آموزش مجازی در تاریخ 11 مرداد ماه 1400، ساعت 15 تا 17 در محل دانشگاه علوم پزشکی مجازی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این جلسه بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، ابتدا دکتر استاد دبیر شورای عالی آموزش مجازی، در مورد دستور کار شورا صحبت کردند. سپس دکتر محمدی گزارشی از اقدامات انجام شده در دبیرخانه شورای عالی آموزش مجازی ارائه کردند. در ادامه موارد دستور جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در نهایت دکتر حق دوست رئیس شورای، در مورد عملکرد شورای عالی آموزش مجازی و نتایج تاسیس این شورا و دبیرخانه آن در توسعه آموزش مجازی کشور صحبت کردند.

در این جلسه وضعیت اعتباربخشی مراکز آموزش مجازی دانشگاه­ های علوم پزشکی اهواز، تربت حیدریه و مجازی، پیشنهاد شده توسط کمیته ارزشیابی و اعتباربخشی مورد بررسی قرار گرفت و اعتبار هر سه مرکز به مدت سه سال به تصویب رسید. همچنین مقرر شد تا اصلاح دستورالعمل فراخوان جذب اعضای هیات علمی به امور هیات علمی معاونت آموزشی پیشنهاد شود تا متقاضياني كه از طريق دوره‌هاي مجازي مصوب شورای عالی برنامه ­ریزی علوم پزشکی و شورای گسترش دانشگاه‌ های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصيلات خود را به پايان رسانده‌اند بتوانند در فراخوان شركت کنند. همچنین مصوب شد تا تنها دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ های علوم پزشکی دارای دانشکده مجازی یا مرکز آموزش مجازی دارای حکم اعتباربخشی معتبر، به شرط تصویب در شورای گسترش دانشگاه‌ های علوم پزشکی و منطبق بودن با سند آمايش سرزميني آموزش عالي سلامت، مجاز به راه ­اندازی رشته مجازی مورد تقاضا باشند.

استانداردهای اعتباربخشی مراکز آموزش مجازی و چک لیست­ آنها که بر اساس نظرات و پیشنهادات دانشگاه­ ها و دانشکده ­های علوم پزشکی کشور در کمیته اعتباربخشی و ارزشیابی مورد بازبینی قرار گرفته بود برای ارسال به کمیسیون ملی اعتباربخشی مورد تایید قرار گرفت.

در نهایت مصوب شد تا تشکیلات پیشنهادی مراکز آموزش مجازی در دانشگاه­ ها و دانشکده­ های علوم پزشکی کشور برای بررسی در معاونت آموزشی و معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ­ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شود.

جلسه با ذکر صلوات در ساعت 17 به پایان رسید.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

WhatsApp Image 2021-08-09 at 13.06.33 WhatsApp Image 2021-08-09 at 13.06.53

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402