• 1394/12/05 - 11:32
  • بازدید: 495
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسـه کمیته تخصصی MOOCs ملــی برگزار شد

به دنبال تشکیل کارگروه تخصصی طراحی و راه اندازی MOOCs ملی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی، جلسه کمیته تخصصی این کارگروه برگزار شد.در این جلسه که به عنوان هسته مرکزی راهبری کارگروه تشکیل شد، متخصصان یادگیری الکترونیکی که در زمینه آموزش-های باز ..

-IMG_0880

جلسه کمیته تخصصی MOOCs ملی برگزار شد به دنبال تشکیل کارگروه تخصصی طراحی و راه اندازی MOOCs ملی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی، جلسه کمیته تخصصی این کارگروه برگزار شد.

 به دنبال تشکیل کارگروه تخصصی طراحی و راه اندازی MOOCs ملی، جلسه کمیته تخصصی این کارگروه در روز دوشنبه 3/12/94 برگزار شد. در این جلسه که به عنوان هسته مرکزی راهبری کارگروه تشکیل شد، متخصصان یادگیری الکترونیکی که در زمینه آموزش های باز و انبوه دارای تخصص و تجربیات قبلی هستند شرکت کردند. در این جلسه ابتدا سرکار خانم دکتر مجتهدزاده به عنوان سرپرست کارگروه، اهداف تشکیل کمیته و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مجازی در رابطه با راه اندازی سامانه MOOCs ملی را بیان کردند. سپس سرکار خانم دکتر مانوش مهرابی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سامانه Coursera، چگونگی راه اندازی و روند ارائه دوره های آموزشی در آن را با جزئیات کامل معرفی نمودند. دانشگاه های دخیل در این سامانه، نحوه شرکت در برنامه ها و نقاط قوت و ضعف آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سپس جناب آقای دکتر رضا اسدی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق وب کنفرانس، سامانه edX را با جزئیات معرفی نمودند. نقاط قوت و ضعف این سامانه و سیاست های مدیریتی آن و مشخصات فنی این سامانه از مباحث جالب مورد بحث بود. سپس جناب آقای دکتر رضایی از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رویکردهای پداگوژیک در MOOCs و انواع آن مانند xMOOCs، cMOOCs، bMOOCs و qMOOCs را به تفصیل ارائه کردند. در ادامه مباحثی چون MOOCsهای تجاری و کدباز و مزایا و محدودیت های هر کدام مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مخاطبان برنامه های MOOCs ملی، نحوه تهیه و ارائه دوره ها و چگونگی مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در آن، از دیگر موضوعات مورد بحث بود که در مجموع حدود 8 ساعت به طول انجامید. در انتها خانم دکتر مجتهدزاده با جمع بندی جلسه، زیر کمیته های کارگروه و وظایف هر یک تا جلسه بعد را مشخص کردند. لازم ذکر است که با پیشنهاد خانم دکتر مجتهدزاده نام آرمان (آموزش رایانه ای ملی انبوه و نوین) برای MOOCs ملی انتخاب شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

-IMG_0883 -IMG_0881 -IMG_0885 -IMG_0887 -IMG_0890 -IMG_0892 -IMG_0894 -IMG_0899 -IMG_0901 -IMG_0908 -IMG_0912 25

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402