• 1399/04/16 - 07:45
  • بازدید: 437
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست بررسی نحوه ارائه واحد کارآموزی در عرصه داروخانه شهری رشته داروسازی به صورت مجازی

1

نشست بررسی نحوه ارائه واحد کارآموزی در عرصه داروخانه شهری رشته داروسازی در تاریخ 10 تیر ماه به صورت وبیناری در دانشگاه علوم پزشکی مجازی برگزار شد. در این جلسه دکتر اصغری، دبیر دبیرخانه شورای آموزشی داروسازی و تخصصی، دکتر سلام زاده، رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامی، دبیر هیأت بورد داروسازی و مدیرگروه داروسازی بالینی دانشگاه، دکتر احمدی، مشاور رئیس دانشگاه در امور دانشگاهی و دکتر ابراهیم پور، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مجازی به همراه معاونین آموزشی دانشکده های داروسازی و مدیران گروه های داروسازی بالینی کشور شرکت داشتند.

در ابتدای جلسه، دکتر احمدی به بیان هدف تشکیل جلسه پرداخت و در ادامه از عملکرد گروه داروسازی بالینی دانشگاه تجلیل و قدردانی نمود.

 دکتر اصغری ضمن قدردانی از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی مجازی، فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و تأکید کرد :می بایست از پتانسیل های دانشگاه علوم پزشکی مجازی در راستای ارتقای آموزش در داروسازی بهره جست. وی برگزاری واحدهای کارآموزی در عرصه داروخانه شهری 1 و 2 توسط دانشگاه علوم پزشکی مجازی را یک راه کار عالی جهت حل چالش های جاری در واحدهای کارآموزی داروسازی  کشور دانست.

در ادامه، دکتر سلام زاده، آموزش واحد کارآموزی را به صورت ترکیبی (ارائه آموزش مجازی به همراه کار در عرصه) یک شیوه ارزشمند در جهت رفع مشکلات ارائه واحد کارآموزی در کل کشور دانست.

همچنین، دکتر غلامی از همه دانشکده های داروسازی و اعضای هیأت علمی آن ها در کشور جهت مشارکت در برگزاری هر چه بهتر این واحدها دعوت به عمل آورد. وی تأکید کرد از 3 واحد اختصاص یافته به واحدهای کاراموزی در عرصه، صرفاً 1 واحد به صورت آموزش مجازی خواهد بود و 2 واحد باقی مانده در دانشکده های داروسازی مربوطه و زیر نظر اساتید دانشکده ها برگزار خواهد شد. در این راستا، دکتر غلامی نقش اساتید واحدهای کارآموزی را در دانشکده های داروسازی بسیار پررنگ دانسته و ادامه داد که آموزش های مجازی به هیچ وجه جایگزین حضور فعال اساتید و دانشجویان در عرصه نخواهد بود.

دکتر ابراهیم پور به صورت مفصل و با جزئیات نحوه ارائه این واحد، به صورت آموزش Blended را ارائه نمود. در ادامه، مفاد تفاهم نامه منعقد شده ما بین دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی جهت اطلاع حاضرین در جلسه قرائت شد.

در پایان دکتر احمدی مشاور رئیس دانشگاه در امور دانشگاهی، به تمامی سوالات شرکت کنندگان در وبینار پاسخ داد و ظاهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی با آغوش باز پذیرای مشارکت همه دانشکده های داروسازی در کل کشور خواهد بود و از تمامی ایده های خلاقانه استقبال می نماید.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

2 3 4 3

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402