• 1398/12/17 - 09:23
  • بازدید: 502
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سوالات رایج دانشگاه ها در مورد کاربری نوید در ترم جاری

علی رغم اینکه ارتباط LMS با سیستم های آموزش جز فیچرهای یک LMS نیست، ولی تیم نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی، برای توسعه آموزش مجازی کشور این موضوع را در دستور کار قرار داد.

علی رغم اینکه ارتباط LMS با سیستم های آموزش جز فیچرهای یک LMS نیست، ولی تیم نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی، برای توسعه آموزش مجازی کشور این موضوع را در دستور کار قرار داد.

علی رغم اینکه ارتباط LMS با سیستم های آموزش جز فیچرهای یک LMS نیست، ولی تیم نوید برای توسعه آموزش مجازی کشور این موضوع را در دستور کار قرار داد و بعد از هماهنگی های متعدد و پیگیری های مستمر موفق شد گزارش اکسل با اطلاعات پایه و ضروری لازم را بگیرد.

دانشگاه علوم پزشکی مجازی راسا در این ترم کار تحویل گرفتن اکسل ها و بارگذاری آنها را بر عهده گرفت. این امر بلافاصله بعد از انتخاب واحد شروع شد و با پیگیری متعدد بالاخره از دوشنبه قبل اولین فایل های اکسل به دست تیم نوید رسید که  بعد رفع ایراد روی نوید هر دانشگاه شروع به بارگذاری شد.

تیم نوید موارد عدم تطابق فایل اکسل سامانه آموزش دانشگاه ها با نوید را رفع می کند ولی اگر اطلاعات در اکسل اطلاعات هر دانشگاه با اطلاعات واقعی آن دانشگاه تطابق ندارد (مثلا نام استاد یا استادان درس درج نشده یا ...) باید مشکل از طریق ادمین سامانه مدیریت آموزش (سما) آن دانشگاه حل شود.

چند سوال رایج:

سوال اول: می خواهیم بر اساس دانشکده گزارش بگیریم:

فیلد دانشکده برای اولین بار در این ترم از سما گرفته شد. اما متاسفانه جزو موارد اشکال فایل های اکسل سما است: مثلا دانشکده ارائه درس الزاما تکمیل نشده یا بعضا درست نیست. بنابراین طی روزهای آینده تیم نوید فیلد گزارش بر اساس دانشکده را اضافه می کند ولی متاسفانه اطلاعاتی که در سامانه سما درج شده، الزاما کامل و درست نیست.

سوال دوم: گزارش تعداد محتواها و منابع بارگذاری شده در نوید را نیاز داریم:

هم اکنون در بخش گزارشات نوید در دسترس است. علاوه بر آن تعداد تکلیف، فیدبک هایی که داده شده، آزمون ها، گفتگوها و ... را می توانید دریافت کنید. ادمین هر دانشگاه می تواند گزارش را بگیرد.

سوال سوم: گزارش ورود و خروج افراد (لاگین) را نیاز داریم:

گزارش لاگین و صرف ورود نشانگر هیچ نوع کارکرد آموزشی نیست و در هیچ جای دنیا مبنای عملکرد قرار نمی گیرد. پیشنهاد می شود گزارش های عملکردی که بالا اشاره شد مبنا باشد. گزارش لاگین به دلیل نیاز به زیرساخت سخت افزاری سنگین و پرهزینه نسبت به ارزش کم آن، فعلا امکان برقراری ندارد.

سوال چهارم: چگونه از عملکرد سایر دانشگاه ها در آموزش مجازی مطلع شویم؟

برای این امر می توانید سایت رایابان (rayaban.vums.ac.ir) مراجعه کنید و در آن آمار تعداد کل درس فعال، دانشجو-درس و استاد-درس، دانشجویان و استادان فعال، تعداد منابع و محتواها، تکالیف، آزمونها و گفتگوها را مشاهده کنید. در صفحه اول آمار کلی کشور است که با کلیک روی آن آمار به تفکیک دانشگاه ها در لحظه قابل مشاهده است.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402