• 1398/12/13 - 11:15
  • بازدید: 412
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گام بزرگ دوم در آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل را برداشتیم

آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل برای اولین بار به صورت متمرکز در دانشگاه علوم پزشکی مجازی اجرا شده و چهل و دو محتوای آموزشی طراحی و در اختیار دانشجویان قرار میگیرد.

photo_2020-03-03_14-44-57

آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل برای اولین بار به صورت متمرکز در دانشگاه علوم پزشکی مجازی اجرا شده و چهل و دو محتوای آموزشی طراحی و در اختیار دانشجویان قرار میگیرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مجازی- دکتر سلیمان احمدی، در خصوص راه اندازی و اجرای درس دو واحدی مبانی طب ایرانی و مکمل اظهار داشت: مبانی طب ایرانی و مکمل به صورت درسی دو واحدی اجباری و اختیاری برای7 رشته طراحی و در حال اجراست. راه اندازی این درس کاری چندین ساله بود که با همکاری دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور به نتیجه رسید.

مشاور امور دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مجازی اذعان داشت: یکی از اهداف مهم اجرای این درس در دانشگاه ها، تربیت آینده درمان و آموزش با منبعی مستند، درست و علمی، فرهنگ سازی و احیای رسوم درست گذشتگان و شیوه صحیح مقابله با خرافه پرستی است. از این رو مرجعی موثق در زمینه طب ایرانی و مکمل ایجاد شده است.

 مدیر EDC دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: طراحی این درس قدمی برای ادغام طب ایرانی و علم پزشکی نوین است. در این راستا دانشگاه علوم پزشکی مجازی تفاهم نامه ای با دفتر طب ایرانی منعقد نموده و طی جلسات متعدد این حرکت بزرگ را پایه گذاری کرد. دانشگاه علوم پزشکی مجازی بعد از طراحی آموزشی همراه با اساتید دیگر دانشگاه ها، چهل و دو محتوای آموزشی تولید نموده و از طریق فراخوان سراسری در کشور شروع به ثبت نام تمامی علاقمندان واجد شرایط کرده است. وی ادامه داد: تمامی ثبت نام ها در دوهفته انجام شده و این درس با استقبال زیادی ازدانشجویان 54 دانشگاه علوم پزشکی در 17 رشته مختلف روبرو شد و تعداد 2170 تن ثبت نام کرده اند.

همچنین افزودن: افراد متقاضی در این درس از طریق سامانه نقل و انتقالاتی که معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار ما گذاشت رسما دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مجازی محسوب میشوند.

دکتر سلیمان احمدی در خصوص اعضای هیات علمی و چگونگی اجرای درس مبانی طب ایرانی و مکمل توضیح داد: اعضای هیات علمی این درس از بهترین اساتید دانشگاه های کشور و اعضای گروه طب ایرانی است و ارائه دروس با تدریس گروهی شکل گرفته است. در ادامه طراحی مدل آموزشی، دانشجویان را بر اساس رشته تحصیلی آنها به 13 رشته تقسیم نموده و در هر یک از این گروه ها یک سرگروه، دو استاد همکار و دو دستیار انتخاب نموده ایم.

وی افزود: در این بین تمامی برنامه های آموزشی مدرس الکترونیکی و فراگیر الکترونیکی را برای مخاطبین خود داشته ایم. اولین کلاس درس مبانی طب ایرانی و مکمل در تاریخ 15 اسفند ماه 1398 برگزار خواهد شد و قابل به ذکر است که در شرایط فعلی و تعطیلی دانشگاه ها، کلاس های درس ما همچنان به کار خود ادامه داده و کلاسی متوقف نخواهد شد. در طول ترم برای فراگیران دو امتحان، جلسات رفع اشکال به صورت وبینار و در آخر امتحان پایان ترم به صورت الکترونیک در محل تحصیل دانشجو برگزار خواهد شد.

دکتر سلیمان احمدی در پایان گفت: چشم انداز این درس بسیار گسترده است و باید گفت اولین قدم همیشه دشوار است که با کمک همکاران از آن در حال گذر هستیم. در آینده نیز بر اساس نیاز های هر رشته این درس به چندین شاخه و به صورت تخصصی توسعه خواهد یافت. 

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

photo_2020-03-03_14-44-57

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402