• 1403/09/14 - 11:43
  • بازدید: 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاونت بین الملل

استفاده از آموزش مجازی برای پیشگیری از خطرات و ارتقاء ایمنی کودکان در بیمارستان

 

نتایج یک پژوهش تازه در کره جنوبی نشان می‌دهد که استفاده از برنامه‌های آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی می‌تواند به طور قابل توجهی حوادث ایمنی در میان کودکان بستری در بیمارستان‌ها را کاهش دهد. این تحقیق که در مجله پرستاری کودکان منتشر شده و از طریق پایگاه الزویر نیز قابل دسترسی است، اثرات یک برنامه آموزشی ایمنی مبتنی بر واقعیت مجازی را بر آگاهی، دانش و رفتار کودکان بستری مورد بررسی قرار داده است.

بر اساس این پژوهش، واقعیت مجازی با شبیه‌سازی محیط‌های واقعی بیمارستانی، به کودکان امکان می‌دهد تا ضمن تجربه و تمرین عملی، دانش خود را تقویت کرده و رفتارهای ایمن را بهتر بیاموزند. از جمله مزایای این روش می‌توان به جذابیت بالا، کاهش نیاز به آموزش کلامی و فراهم کردن فرصتی برای یادگیری مکرر اشاره کرد.

در این مطالعه که در بیمارستانی در کره جنوبی انجام شد، 66 کودک 4 تا 6 ساله به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایشی آموزش‌های ایمنی را به کمک واقعیت مجازی دریافت کردند، در حالی که گروه کنترل از روش‌های آموزشی معمول بیمارستان بهره بردند. نتایج نشان داد که گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل، بهبود قابل توجهی در دانش ایمنی (1.48 امتیاز)، آگاهی (0.49 امتیاز) و رفتار ایمنی (0.53 امتیاز) داشتند.

محققان تأکید کردند که این برنامه آموزشی می‌تواند در بیمارستان‌های کودکان برای کاهش حوادثی مانند سقوط، سوختگی، و آسیب‌های ناشی از دستگاه‌های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین پیشنهاد شده که بیمارستان‌ها با توسعه محتواهای مشابه، از این فناوری برای ارتقای ایمنی و کیفیت زندگی کودکان بستری بهره ببرند.

 

 

 

  • گروه خبری : امور بین الملل
کلمات کلیدی:

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید