• 1401/12/16 - 12:40
  • بازدید: 1649
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاونت زیرساخت

استفاده کنسرسیومی از پلتفرم موکس ملی آرمان مورد تصویب قرار گرفت

 

سومین نشست شورای آرمان روز سه شنبه مورخ 9 اسفندماه 1401 در محل سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند برگزار شد. در این جلسه که همزمان به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد، بعد از تلاوت آیاتی از کلام­الله مجید، ابتدا آقای دکتر رضایی گزارشی از اقدامات انجام شده و آمار سامانه آرمان ارائه کردند.

 

 ایشان بیان کردند که دوره های برخط آزاد انبوه (MOOCs) پدیده ای نسبتا جدیدی است که در چند سال اخیر مورد استقبال دانشگاه های علوم پزشکی، فراگیران و اساتید قرار گرفته است. این دوره ها که معمولا توسط دانشگاه های مطرح و اساتید برجسته ارایه می شود فرصتی بینظیر جهت تحقق عدالت آموزشی و توسعه علمی فراگیران فراهم آورده است. خوشبختانه موکس ملی آرمان نیز همزمان با توسعه این روش ارایه آموزش در سطح بین المللی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

دکتر رضایی خاطر نشان کردند بررسی پلتفرم های موفق موکس در جهان نشان می دهد ارایه دوره در این پلتفرم ها در انحصار یک دانشگاه نبوده و بلکه محتوای آن به صورت مشارکتی یا کنسرسیومی ارایه شده است. در واقع از آنجایی که توسعه سامانه، پشتیبانی فنی و مارکتینگ دوره ها فرایندی تخصصی و پر هزینه ای دارد معمولا توسط ارایه کننده پلتفرم فراهم می گردد و دانشگاه ها با توجه ماهیت فعالیت آکادمیک به طراحی آموزشی دوره ها و ارایه آنها در این پلتفرم ها می پردازند. تاریخچه پلتفرم های موکس در سطح بین المللی نشان می دهد که دانشگاه هایی که سعی کردند پلتفرم های اختصاصی یا انحصاری داشته باشند در نهایت با شکست مواجه شده اند یا اینکه در نهایت به سمت الگوهای مشارکتی یا کنسرسیومی هدایت شده اند.

 

در ادامه ایشان با تاکید لزوم استفاده کنسرسیومی از پلتفرم آرمان، به ارایه راهکارهای برای مشارکت بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی در تولید محتوا و ارایه دوره ها و پودمان های آموزشی بر بستر آرمان پرداختند. سپس موارد دستور جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

در این جلسه خانم دکتر هوشمندجا به ارائه بازنگری صورت گرفته در شیوه نامه مدیریت برنامه های موکس آرمان پرداختند و بازنگری صورت گرفته تصویب شد.

 

در نهایت با نظر اعضای شورا جناب آقای دکتر ثابت به عنوان دبیر شورای آرمان تعیین شدند.

  • گروه خبری : زیرساخت
کلمات کلیدی:

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402