• 1396/02/20 - 09:25
  • بازدید: 530
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

افتتاح شبکه علمی کشور در اردیبهشت ماه سال جاری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مجازی از افتتاح شبکه علمی کشور در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد. دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح دانشگاه علوم پزشکی مجازی

DRVAEZI01

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مجازی از افتتاح شبکه علمی کشور در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد. 

دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح دانشگاه علوم پزشکی مجازی که روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه برگزار شد با اشاره به فواید گسترش آموزش مجازی در حوزه علوم پزشکی گفت: بسیاری از دانشگاه های معتبر در حال حرکت به سمت مجازی شدن آموزش ها هستند. وی افزود: در کلان شهرها باید به دنبال راه کارهایی باشیم که وقت اساتید و دانشجویان به ویژه در کلان شهرها بهینه استفاده شود و استفاده از آموزش مجازی می تواند بستر مناسبی برای تحقیقات این اهداف باشد.

واعظی با اشاره به گسترش عدالت با توسعه فضای آموزشی مجازی تصریح کرد: همه ایران تهران نیست. حق همه فرزندان ما است در هر نقطه ایران از بهترین اساتید استفاده کنند زمانی این امر امکان پذیر است که آموزش در بستر فضای مجازی برای همگان قابل دسترسی باشد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فراهم آمدن بسترهای لازم برای گسترش آموزش مجازی در کشور خبر داد و افزود: شبکه انتقال داده کشور از 50 سال گذشته تا ابتدای دولت 900 گیگابیت در ثانیه بوده است که امروز به نزدیک 10 هزار گیگابیت در ثانیه افزایش پیدا کرده و رشد 11 برابری داشته است. وی افزود: پهنای باند در ابتدای دولت یازدهم 604 هزار گیگابیت بوده که امروز 15 برابر شده است و ما در نقاط مختلف کشور آمادگی ایجاد دسترسی ها را داده ایم. وی اقدام دیگر وزارت ارتباطات در حوزه گسترش فضای مجازی را رساندن فیبر به دانشگاه ها، بنگاه ها و منازل دانست و از افتتاح شبکه علمی کشور پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: فاز اول افتتاح شبکه علمی در تهران انجام خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد: مردم در پایان دولت شاهد تعییرات چشمگیر در حوزه بهداشت و درمان خواهند بود.

در ادامه مهندس نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عضو هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی مجازی نیز به ضرورت پیوستگی ارتقا مهارت و آموزش در نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: در این بحث آموزش مجازی می تواند بهترین بستر باشد. وی همچنین از آمادگی وزارت ارتباطات به منظور برگزاری مسابقه اپلیکیشن نویسی در این حوزه خبر داد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

DRVAEZI03 DRVAEZI01 DRVAEZI02 3061

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402