• 1402/06/11 - 09:37
  • بازدید: 395
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاونت بین الملل

بهره‌مندی از دانش بین‌الملل درحوزه آموزش علوم پزشکی نقش اساسی در توسعه علوم پزشکی و توسعه سلامت جامعه خواهد داشت

 

پخش همزمان کنفرانس  بین‌المللی آموزش پزشکی در سه روز و با ارائه سمپوزیوم‌ها و سخنرانی‌های منتخب همایش همراه با پانل‌های تخصصی بحث و گفتگو با حضور اساتید و صاحب‌نظران حوزه آموزش پزشکی کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هوشمند با میزبانی و مشارکت دانشکده آموزش پزشکی و فناوری‌های یادگیری دانشگاه شهید بهشتی عضو کلان منطقه 10 آمایش آموزش عالی سلامت کشور برگزار شد.

 

دکتر سارا شهبازی، دبیر علمی همایش، ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: در طول این سه روز شاهد تبادل فوق‌العاده دانش و ایده‌ها بین متخصصان آموزش پزشکی، تکنولوژیست‌های آموزش، اساتید برجسته، معتبر علوم پایه و علوم بالینی ، از وزارت بهداشت و از وزارت علوم بودیم و به معنای واقعی تلاش کردیم اینتردیسیپلینری را از تعریف به عمل بیاوریم.

دکتر شهبازی ضمن اشاره به این نکته که مشارکت فعال و دغدغه‌مندی شرکت‌کنندگان باعث شد که این رویداد تجربه‌ای تحول آفرین باشد، افزود: در این سه روز به برجسته‌ترین چالش‌های علوم پایه و یادگیری اینکلوسیو که در حال شکل‌دهی به آینده آموزش علوم پزشکی است پرداختیم و با وجود محدودیت‌هایی که در دسترسی پخش برنامه‌های آنلاین داشتیم آموخته‌های مهمی را از اساتید دریافت کردیم.

دبیر علمی برگزاری همایش AMEE2023 در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با تقویت همکاری‌های بین رشته‌ای خودمان را برای مقابله بهتر با نیازهای پیچیده دنیای آموزش پزشکی ارتقاء دهیم.

در ادامه دکتر سید احمد احمدی،معاون امور بین‌الملل در دانشگاه هوشمند اظهار داشت: بهره‌مندی از دانش بین‌الملل درحوزه آموزش علوم پزشکی نقش اساسی در توسعه علوم پزشکی و توسعه سلامت جامعه خواهد داشت. دکتر احمدی ادامه داد: ما باید از هر فرصتی برای همکاری و همراهی و تقویت نقاط قابل بهبود یکدیگر استفاده کنیم.

برگزاری این اجلاس به صورت آنلاین نمونه‌ای از همکاری و همراهی و هم‌افزایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است. همانطور که مستحضر هستید این همایش به صورت همزمان در 9 کلان منطقه و 2 دانشگاه دیگر هم در کشور برگزار شد و ما تلاش کردیم که فراگیری این برنامه تنها مختص به مراکز کلان منطقه نباشد.

معاون بین‌الملل دانشگاه هوشمند در پایان ضمن اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های دانشگاه هوشمند و تشکر از زحمات  دکتر شعله بیگدلی و همکاران واحد بین‌الملل بیان داشت: مکاتبات جهت برگزاری این رویداد از دی ماه سال گذشته آغاز شده و تلاش‌های بسیاری شده که بتوانیم این فرصت را داشته و امیدوارم بتوانیم با حمایت و هم‌افزایی و ایجاد فرصت‌های بهتر برای همدیگر و با یک نگاه سیستمی تلاش کنیم و فرصت‌های بهتری برای توسعه آموزش به خصوص توسعه آموزش علوم پزشکی داشته باشیم. همچنین از همه شرکت‌کنندگان و دانشگاه‌ها می‌خواهیم در برگزاری جلسات بحث و گفتگو ماهانه بر اساس موضوعات همایش AMEE2023 همکاری و مشارکت داشته باشند.

در پایان مراسم اختتامیه پخش همزمان همایش AMEE2023 دکتر سلیمان احمدی، رئیس دانشکده آموزش علوم پزشکی و فناوری‌های یادگیری دانشگاه شهید بهشتی اذعان داشت: همایش امسال هم از نظر محتوا و هم از نظر تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال قبل با شکوه‌تر برگزار شد اما همچنان جا دارد که این برنامه پربارتر و با حضور طیف متنوع‌تری از اساتید برگزار شود. 

  • گروه خبری : امور بین الملل
کلمات کلیدی:

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402