• 1399/11/21 - 04:44
  • بازدید: 408
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ده ها عنوان واحد درسي بر روي سامانه آرمان قرار گرفت

Arman

ده ها واحد درسي از دروس رشته­ هاي گروه علوم پزشكي (شامل بيش از 700 عنوان محتواي الكترونيكي) با همكاري اعضاي هيات علمي مبرز از همه دانشگاه­ ها و دانشكده­ هاي علوم پزشكي و دبيرخانه­ هاي شوراي آموزش تخصصي در معاونت آموزشي بر روي آرمان قرار گرفت.

يكي از رويكردهاي نوين آموزش مجازي كه در همه جهان به ويژه كشورهاي پيشرفته مورد توجه خاص قرار گرفته موكس ­ها (MOOCs) هستند كه دستيابي به عدالت آموزشي به معني واقعي آن را محقق ساخته­ اند و توسط كنسرسيومي از دانشگاه­ ها و مراكز علمي معتبر ارائه مي ­شوند.

موكس كشوري آرمان نيز به عنوان اولين موكس ­هاي استاندارد كشور با همكاري كليه دانشگاه­ ها و دانشكده­ هاي علوم پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي مجازي طراحي و ارائه شده است. در حال حاضر دو نوع برنامه آموزشي در قالب آموزه و درس هاي دانشگاهي در آرمان ارائه مي شوند.

بخش آموزه ­هاي آرمان كه شامل ارائه مباحث كوتاه است در حال حاضر نزديك به 300 عنوان بوده و به طور روزافزون در حال بارگذاري است. اما با بروز پاندمي كوويد 19، بر اساس نيازسنجي انجام شده، تدوين محتواي كامل درس­ هاي دانشگاهي نيز در دستور كار قرار گرفت، به طوري كه در حال حاضر 40 درس از دروس رشته­ هاي گروه علوم پزشكي (شامل بيش از 700 عنوان محتواي الكترونيكي) با همكاري اعضاي هيات علمي مبرز از همه دانشگاه ­ها و دانشكده­ هاي علوم پزشكي و با حفظ مالكيت معنوي تهيه كنندگان، بر روي اين سامانه به صورت رايگان در حال ارائه بوده و تعداد زيادي نيز در دست تهيه و بارگذاري است. در اين حركت، هيات­ هاي ممتحنه و ارزشيابي و همچنين برخي از دبيرخانه­ هاي شوراي آموزش تخصصي در معاونت آموزشي وزارت متبوع نيز نقش به سزايي داشته­ اند كه از همگي ايشان تشكر و قدرداني مي­شود.

بديهي است اين فهرست از واحدهاي دانشگاهي كه در زير ارائه مي­شود، به سرعت در حال افزايش و تكميل شدن است.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

1 2 3 4 1

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402