• 1394/12/09 - 11:48
  • بازدید: 448
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

دهمین کنفرانس سالانه انجمن یادگیری الکترونیکی ایران برگزار شد

دهمین کنفرانس سالانه انجمن یادگیری الکترونیکی ایران با عنوان یادگیری و آموزش الکترونیکی ایران با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری و باحضور استادان و کارشناسان حوزه یادگیری الکترونیکی در سالن شهید قندی این وزارت خانه در روزهای 5 و 6 اسفند ماه 94 برگزار شد.

YADA10-1

دهمین کنفرانس سالانه انجمن یادگیری الکترونیکی ایران با عنوان یادگیری و آموزش الکترونیکی ایران با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری و باحضور استادان و کارشناسان حوزه یادگیری الکترونیکی در سالن شهید قندی این وزارت خانه در روزهای 5 و 6 اسفند ماه 94 برگزار شد. در این کنفرانس غلامعلی منتظر، رئیس انجمن یادگیری در ابتدا با اشاره به اینکه اولین کنفرانس در سال ۱۳۸۵ در زنجان برگزار شد، گفت: امروز با توجه به تلاش های مستمر انجمن شاهد برگزاری دهمین دوره این کنفرانس هستیم و این اتفاق مبارکی است که حاصل زحمات همکاران در این انجمن است. دکتر سید امید فاطمی، دبیر علمی کنفرانس در مراسم افتاحیه کنفرانس به ارائه خلاصه ای از روند برگزاری مراسم پرداخت و گفت: امسال ۴۸ مقاله دریافتی داشتیم و از آنجا که کنفرانس تخصصی است این تعداد، پذیرش مقاله آمار پایینی محسوب نمی شود. محورهای کنفرانس در ۹ موضوع بود که عبارتند از: - هنر یادگیری-یاددهی (پداگوژی) و طراحی آموزش در محیط یادگیری الکترونیکی - نظریات، تجربیات، سکوها و ابزارهای نرم افزار یادگیری الکترونیکی - نظریات و تجارب یادگیری-یاددهی در بخش ارزیابی و مؤلفه محیط یادگیری الکترونیکی - مدل سازی کاربردی و شخصی سازی - طراحی واسط های هوشمند - شبکه های یادگیری اجتماعی و ابزارهای راهنما - تلفیق یادگیری الکترونیکی و مدیریت دانش سازمانی - یادگیری الکترونیکی در ارتقای دانش و مهارتهای تخصصی در حوزه های کاربردی - یادگیری الکترونیکی در کاهش شکاف دیجیتال و محرومیت زدایی  در مراسم افتتاحیه وحید یزدانیان، سرپرست دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات پیامی را از سوی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرائت کرد. در قسمتی از این پیام چنین آمده:  "در دهه اخیر رشد سریع ارتباطات و فناوری اطلاعات تاثیرات زیادی بر همه عرصه های زندگی بشری گذاشته و پیشرفت بسیاری از کشورهای جهان، معلول استفاده خردمندانه از این فناوری است. استفاده بهینه از فرصت های ایجاد شده فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و پیشرفت های این حوزه در جهت رشد و پیشرفت کشورها، نیازمند آگاهی، دانش و دسترسی پر ظرفیت آحاد جامعه به ذخایر اطلاعاتی است. هر ملتی که بیشتر، سریعتر و هدفمندتر از اطلاعات  بهره بگیرد، اسباب رشد و پیشرفت همه جانبه خود را فراهم می کند... 

آموزش در حقيقت، رمز موفقيت در هر كار نوين است كه مسير تكامل ايده ها و ابداعات را تسهيل و تسريع مي نمايد. در طول تاريخ موفق ترين پديده ها از بستر آموزش هاي صحيح و موثر، همه گير و اثرگذار شده اند و قرار گرفتن اين مهم در صدر كارهاي انبياي الهي، مويد جايگاه و اهميت موضوع آموزش است.  طبعاً امروزه به جهت پيچيده شدن روابط انساني، توزیع جغرافیایی جویندگان دانش و ارتقاء ارزش «زمان»، روش هاي سنتي آموزش، بهره وري كافي براي هماوردي و پاسخگويي به اين همه نياز و عطش براي دانستن را نخواهد داشت. اين است كه موضوع روش هاي ياددهي و يادگيري از دور و آموزش به شيوه الكترونيكي، خود به يك شاخه جدي از فناوري بدل شده است. در این راستاست که رویدادهای علمی نظیر همایش یادگیری الکترونیکی با اهداف ایجاد محیطی برای عرضه یافته‌های پژوهشی متخصصان در  این حوزه و پدید آوردن محلی برای تبادل و تعامل میان صاحب‌نظران و تضارب ‌آرای پژوهشگران، ارتقای سطح دانش، بینش و فرهنگ علمی، شناسایی مسائل پژوهشی و ایجاد محیطی هم‌افزا برای حل آن ها و ارزیابی سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی نظام یادگیری الکترونیکی در سطح ملّی اجرا مي شود تا مسير رسیدن به توسعه ای پایدار و دانش بنیان را هموار سازد..." در روز اول کنفرانس یادگیری الکترونیکی، در کنار ارائه های کوتاه، سه مقاله اصلی با موضوعات «استانداردهای کیفیت سیستم های یادگیری الکترونیکی» توسط عباس بازرگان، «گروه بندی یادگیرندگان در محیط یادگیری همکارانه با استفاده از نقشه های مفهومی» توسط یگانه ادیب منش و «طراحی و راه اندازی سامانه مدیریت و شبکه تعامل یادگیری کشوری» توسط پونه مهرتاش ارائه شد.

 در بعد از ظهر این روز نیز نشست تخصصی محتوای خلاقانه، به شکل پرسش و پاسخ اداره گردید که مورد استقبال شرکت کندگان قرار گرفت. این مراسم در روز دوم نیز با سخنرانی آنلاین دکتر رامش شارما از هند ادامه یافت و بخشی دیگر از مقالات ارائه شد. همچنین در این روز نشست تخصصی چالش های توسعه یادگیری الکترونیکی با حضور نمایندگان وزارتین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مسابقه اطلاع نگار (اینفوگراف) و مسابقه ارائه پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از دیگر قسمت های این کنفرانس بودند. لازم به ذکر است که نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مجازی در این همایش، افتتاح این دانشگاه و برنامه های آن و نیز زمینههای همکاری بین دو وزارت را ارائه کردند.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

YADA10-3 YADA10-2 YADA10-5 YADA10-4 YADA10-5 YADA10-7 YADA10-6 YADA10-8 YADA10-10 YADA10-9 21

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402