• 1398/12/26 - 08:34
  • بازدید: 527
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سامانه آرمان کرونایی شد

با توجه به رسالت موکس­ها در آموزش همگانی، در بخشی از سامانه موکس کشوری آرمان، مجموعه جامعی از محتواهای الکترونیکی طی یک فعالیت فشرده شبانه روزی جمع ­آوری و دسته بندی شده و در اختیار عموم قرار گرفت.

coronavirus+mgn

با توجه به رسالت موکس­ها در آموزش همگانی، در بخشی از سامانه موکس کشوری آرمان، مجموعه جامعی از محتواهای الکترونیکی طی یک فعالیت فشرده شبانه روزی جمع ­آوری و دسته بندی شده و در اختیار عموم قرار گرفت.

همانطور که مستحضرید اصلی­ترین راه مهار ویروس کرونا، آموزش همگانی است. متاسفانه هم­اکنون محتواهای متعددی در این رابطه تولید شده و در شبکه­های اجتماعی و فضای مجازی در حال پخش است که قسمت عمده آنها از منابع معتبر و بر پایه اصول علمی نیستند. همپنین عامه مردم برای اطلاع از واقعیات این بیماری مجبور به مراجعه به سایت­ها و کانال­های مختلفی هستند که هر کدام از آنها در صورت صحیح بودن هم، تنها به قسمتی از این بیماری پرداخته­ اند.

بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی مجازی با توجه به رسالت موکس­ها در آموزش همگانی، بر آن شد تا با اختصاص بخشی از سامانه موکس کشوری آرمان، مجموعه جامعی از محتواهای الکترونیکی (اعم از فیلم، کلیپ، پوستر، راهنما و ...) را در طی یک فعالیت فشرده شبانه روزی جمع­آوری و دسته بندی کند.

هم اکنون این سامانه با در اختیار داشتن صدها محتوا در زمینه های: کرونا چیست؟، راه­های انتقال، علایم و تشخیص، کلیات پیشگیری، مواد ضد عفونی و حفاظتی، کرونا در خانه، کرونا در محیط کار، کرونا در اماکن عمومی، کرونا و مادران شیرده و باردار، کرونا و افراد مسن، کرونا و کودکان، کرونا و بیماری های خاص، کرونا و سلامت روان، کرونا و تغذیه، مراقبت از بیمار، باورهای غلط و زنگ تفریح کرونایی و ... در آدرس زیر به صورت رایگان در اختیار همگان است: http://arman.vums.ac.ir/corona .

کلیه محتواهای این سایت از منابع معتبر حقیقی و حقوقی گردآوری شده است. لازم به ذکر است که  با توجه به بحرانی بودن شرایط، تیم آرمان امکان کسب مجوز نشر از تک تک مولفین حقیقی یا حقوقی را نداشته است. هر چند در این شرایط نیت قریب به اتفاق مولفان کمک به آگاهی عمومی و نشر هرچه بیشتر مطلب بوده است و کلیه محتواها با حفظ مالکیت معنوی ارائه ­شده است، ولی مولفان می­توانند برای برداشتن مطلب از روی سایت با ایمیل arman@vums.ac.ir مکاتبه نمایند.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402