• 1399/02/14 - 19:00
  • بازدید: 442
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

فعالیت­ های آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اراک در دوران کرونا

دانشگاه علوم پزشکی اراک به دنبال تعطیلی دانشگاه ­ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، نسبت به گسترش و تقویت زیرساخت­ های آموزش مجازی برای تشکیل کلاس­ ها در سامانه نوید و جلسات آنلاین اقدام نموده است.

1539769823-arm2

دانشگاه علوم پزشکی اراک به دنبال تعطیلی دانشگاه ­ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، نسبت به گسترش و تقویت زیرساخت­ های آموزش مجازی برای تشکیل کلاس­ ها در سامانه نوید و جلسات آنلاین اقدام نموده است.

بر اساس گزارش معاونت آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک در تاریخ 8  اردیبهشت ماه، از ابتدای اسفندماه و با تأیید شیوع کرونا و بسته شدن مدارس و دانشگاه­ها و احتمال ادامه دار شدن این تعطیلی، اجرای کلاس های آموزشی دانشجویان گروه های پزشکی از طریق سامانه نوید به صورت دستورالعمل به کلیه دانشکده های زیرمجموعه ابلاغ گردیده و فعالیت اساتید و اجرای کلاس ها به صورت مجازی در حال نظارت و پیگیری مستمر است.

اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه عبارتند از:

  1.  برگزاری برنامه های توانمندسازی استادان و دانشجویان در حوزه فناوری اطلاعات مانند آموزش مجازی، آموزش نوید، بکارگیری رسانه ها و استفاده از Camtasia
  2. راه اندازی سایت آموزش مجازی
  3. راه اندازی مرکز آموزش مجازی
  4. پیگیری راه اندازی سامانه نوید دانشگاه و رفع اشکالات
  5. اطلاع رسانی مشوق های بکارگیری فناوری اطلاعات
  6. پشتیبانی علمی، فنی و مدیریتی استادان برای استفاده از سامانه نوید
  7. ارسال راهنمای استفاده از سامانه نوید و دستورالعمل های مربوط به تهیه و بارگذاری محتواهای آموزشی و بهره برداری از آن ها از طریق شبکه های اجتماعی نظیر واتس اپ و تلگرام برای کلیه دانشجویان و اساتید
  8. حمایت از دانشجویان برای شرکت در کارگاه تخصصی آموزش مجازی شیراز قبل از زمستان 98
  9. طراحی ابزار ارزشیابی محتوای آموزشی اساتید در سامانه نوید
  10. اضافه نمودن دوره واحد کارآموزی (استتیجری) به سامانه نوید تا دانشجویان پزشکی دوره کارآموزی (استیجری) بتوانند از طریق این سامانه سخنرانی بالینی استاد را دریافت کنند

پیرو این فعالیت های زیرساختی کلاس های دروس نظری دانشجویان گروه پزشکی از طریق سامانه نوید به طور پیوسته در حال انجام است.

همچنین تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از محتواهای آموزشی مربوط به رشته خود که توسط اساتید در سامانه نوید بارگذاری شده، استفاده می کنند.

همچنین تمامی دانشجویان دستیاری تخصصی از طریق adobe connect می توانند از فرایند آموزشی گزارش صبحگاهی، book reading و... بهره مند گردند. در این راستا آموزش گروه های ماژور در مدت 15 روز برای برگزاری کلاس های آنلاین و گزارش صبحگاهی به صورت مجازی در گروه های داخلی، اطفال، جراحی و زنان توسط امور دستیاری و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و مرکز انفورماتیک حوزه معاونت آموزش به پایان رسیده است.

همچنین گروه های روان پزشکی، قلب، نورولوژی، جراحی، جراحی زنان و... در مورد برگزاری مستقل آموزش مجازی، گزارش صبحگاهی و... برای کارورزان و دستیاران آموزش لازم را دریافت کرده اند. کلاس ها و گزارش صبحگاهی گروه داخلی به صورت مرتب و آنلاین از 17 فروردین در حال برگزاری است، به گونه ای که 70 درصد برنامه های آموزشی به صورت آنلاین در حال انجام می باشد.

در کنار فعالیت های فوق سمینارهای مجازی با همکاری حوزه معاونت آموزشی، گروه های آموزشی زنان و داخلی برگزار شد.

معاونت آموزشی به جد موضوع برگزاری کلاس های آنلاین از طریق Adobe Connect برای همه دانشجویان گروه های پزشکی را در دستور کار دارد و هر هفته پس از دریافت گزارش عملکرد اساتید و نظارت بر کیفیت محتواهای آموزشی بارگذاری شده از دانشکده های تابعه، بازخورد لازم درخصوص کیفیت آموزش به مرکز آموزش تابعه ارسال می گردد.

بهبود و ارتقای زیرساخت های لازم جهت ارتقای سطح کیفی آموزش مجازی، در برنامه آتی این دانشگاه هدف گذاری شده است.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402