معاون آموزشی وزیر بهداشت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی تمامی دروس دانشگاه ها را به صورت مجازی ارائه می دهد
دانشگاه علوم پزشکی مجازی تمامی دروس غیربالینی و غیرآزمایشگاهی خود را به صورت مجازی ارائه می دهد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مجازی-معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مجازی و همکاری دانشگاهها با این مرکز گفت: دانشگاهها میتوانند تمامی دروس غیربالینی و غیرآزمایشگاهی خود را به صورت مجازی ارائه کنند و باید با همکاری بیشتر با این دانشگاهها دروس را بارگذاری کنند. باقر لاریجانی در نشست مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش اظهار کرد: مراکز مطالعات میتوانند پیشران توسعه آموزش باشند و با شبکهای که وجود دارد، اساتید و دانشجویان علاقهمند را برای آشنایی با تکنیکهای جدید آموزشی به هم متصل کنند. مراکز مطالعات باید طرح تحول و نوآوری آموزش پزشکی را در دانشگاهها اجرا کنند.وی در ادامه از طراحی سند توسعه علمی مناطق آمایشی برای پنج سال آینده خبر داد و گفت: بخشی از این کارها انجام شده است و با وجود اینکه حوزههای مختلف کمتر به وحدت نظر میرسند، اما اکنون حوزههای درمان، آموزش و ... به این نتیجه رسیدهاند که باید بدانیم چقدر نیروی متخصص نیاز داریم. این کار در رشتههای جدید سختتر است و در حال استخراج آمار میزان نیروی انسانی در حوزههای جدید هستیم. لاریجانی بیان کرد: دانشگاهها در حال طراحی سند توسعه منطقهای در پنج سال آینده هستند و باید ۷۰ درصد نیروهای متخصص خود را در منطقه خودشان تربیت و جذب کنند و وقتی بدانند در پنج سال آینده چه میزان نیرو نیاز دارند، یک موافقت اصولی یک جا دریافت میکنند. وی در ادامه به راهاندازی مراکز سنجش آموزش پزشکی در مناطق آمایشی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برگزاری آزمونها به صورت الکترونیکی شده و امیدواریم بتوانیم تمامی امتحانات را به صورت الکترونیک برگزار کنیم. لاریجانی ادامه داد: با تدوین آییننامههای فعالیت استادان در مناطق آمایشی و ایجاد گروههای مناطق آمایشی علوم پزشکی یک استاد میتواند در مناطق آمایشی در دانشگاههای مورد نیاز تدریس کند. این کار موجب تنظیم منابع و شکلدهی به افق یک منطقه آمایشی میشود. وی ادامه داد: شبکه EDC و EDO که شامل ۶۰۰ مرکز و دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی در دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور هستند، موتور محرکهای برای پیشبرد آموزش علوم پزشکی محسوب میشوند. در ادامه این نشست، دکتر عظیم میرزازاده، رئیس مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هدف غایی مرکز مطالعات ارتقای سلامت جامعه است، افزود: هدف کلی مرکز مطالعات ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی در کشور است. میرزازاده ادامه داد: رهبری فنی و مدیریت توسعه کیفی و تحول و نوآوری آموزش پزشکی برای ارائه، پیادهسازی و پیشبرد نوآوریهای آموزشی در آموزش علوم پزشکی بر اساس اسناد بالادستی و سیاستها و برنامههای کلان معاونت آموزشی وزارت متبوع در دو سطح ستادی و دانشگاهی پیگیری میشود. وی در ادامه گفت: انعقاد تفاهمنامه با مرکز ملی تحقیقات راهبردی علوم پزشکی در زمینه تشکیل صندوق حمایت از طرحهای نوآورانه آموزشی و همچنین برگزاری دورههای ترکیبی تدوین و داوری پروپوزال ایدههای نوآورانه آموزشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و از طریق سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی انجام گرفته است.وی در بخش دیگری از سخنان خود به جشنواره دانشجویی ایدههای نوآورانه آموزشی نیز در بیستمین همایش آموزش علوم پزشکی برگزار میشود. میرزازاده در پایان با بیان اینکه از ایدههای دانشجویان برای توسعه هر چه بهتر آموزش پزشکی استفاده شده است، بیان کرد: نظرخواهی گسترده از دانشجویان و برگزاری نشستهای کاری و همچنین تدوین و تصویب و ابلاغ آییننامه المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور از کارکردهای این مرکز است.