• 1396/04/27 - 07:52
  • بازدید: 433
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نخستین دوره مشترک مجازی تله مدیسین با ارایه گواهی مشترک از سوی دانشگاه کامرینو ایتالیا و دانشگاه علوم پزشکی تهران

نخستین دوره مشترک آموزشی شش ماهه Tele-medicine و Tele-pharmacy با ارایه گواهی مشترک از سوی دانشگاه کامرینو ایتالیا و دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

5044

نخستین دوره مشترک مجازی تله مدیسین با ارایه گواهی مشترک از سوی دانشگاه کامرینو ایتالیا و دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین دوره مشترک آموزشی شش ماهه Tele-medicine و Tele-pharmacy با ارایه گواهی مشترک از سوی دانشگاه کامرینو ایتالیا و دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

این دوره به همت دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری مرکز طبی کودکان در 20 تیر 96 به طور رسمی آغاز شد.در مراسم افتتاحیه این دوره که در مرکز طبی کودکان برگزار شد، دکتر بدو رییس مرکز طبی کودکان؛ دکتر سعادت، دکتر مرعشی و دکتر میرمعینی معاونین بین الملل، مجازی سازی، و اداری مالی دانشکده مجازی؛ دکتر امنتا رییس مرکز تله مدیسین دانشگاه کامرینو و نیز دکتر طیباتی استاد مرکز تله مدیسین دانشگاه کامرینو و رییس دوره شش ماهه جاری حضور داشتند.در ابتدا دکتر بدو رییس مرکز طبی کودکان به ضرورت و اهمیت برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: مهمترین نیازی که تله مدیسین می تواند به آن پاسخ دهد عدالت در سلامت است چرا که حق همه مردم است که به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند. رییس مرکز طبی کودکان، با بیان اینکه برقراری عدالت در سلامت مطابق با اصل 29 قانون اساسی از اساسی ترین حقوق جامعه است، افزود: پس از پیروزی انقلاب، ساختار بهداشتی و درمانی کشور پیشرفت چشمگیری داشته و در همه رشته ها نیروهای تخصصی و فوق تخصصی تربیت می شود اما بازهم در این زمینه با کمبودهایی مواجه هستیم که با کمک تله مدیسین می توان این کاستی ها را به نحوی جبران نمود. دکتر بدو با اشاره به خدماتی که از طریق تله مدیسین قابل ارایه است افزود: با استفاده از تکنولوژی تله مدیسین، امکان آموزش، تشخیص و درمان بیماری ها و ارایه مشاوره های پزشکی از راه دور فراهم می شود. درحقیقت نیاز به تله مدیسین در کشور ضروری است و باید تجهیزات مورد نیاز آن فراهم شود. سپس دکتر مرعشی معاون مجازی سازی دانشکده مجازی به معرفی این دوره پرداخت و گفت: این دوره در راستای تفاهم نامه ای که قبلا میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه کامرینو در زمینه آموزش و ارایه خدمات تله مدیسین منعقد شده بود، برگزار می شود. دکتر مرعشی نیروی انسانی متخصص را یکی از نیازهای اساسی توسعه تله مدیسین در کشور دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران درآموزش متخصصان این رشته پیشگام شده و انتظار می رود در پایان دوره، سرویس تله مدیسین در شهرهای مختلف راه اندازی شود. معاون مجازی سازی دانشکده مجازی اظهار داشت این دوره دارای دو بخش تئوری و عملی است که پروژه عملی تله مدیسین به صورت پایلوت در مرکز طبی کودکان به اجرا در می آید.در ادامه دکتر سید خسرو طیباتی استاد مرکز تله مدیسین دانشگاه کامرینو و رییس دوره شش ماهه جاری، دانشگاه علوم پزشکی تهران را یکی از بهترین دانشگاه های دنیا دانست و گفت: تله مدیسین در دنیای امروز یک ضرورت است و امروزه بیماران بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند از مراقبت های بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.

سپس دکتر فرانسسکو امنتا رییس مرکز تله مدیسین دانشگاه کامرینو با ابراز خرسندی از ارتباط موثری که میان دو دانشگاه برقرار شده است، به معرفی دانشگاه کامرینو پرداخت و گفت: دانشگاه کامرینو حدود 700 سال قدمت دارد و به عنوان مرکز معتبر آموزش تله مدیسین در اروپا شناخته شده به نحوی که تنها دوره PhD تله مدیسین در اروپای کنتیننتال (اروپا منهای بریتانیا) در این دانشگاه ارائه می شود. 
 دکتر امنتا با بیان اینکه رشته های این دانشگاه مورد تایید اتحادیه اروپاست افزود: با اینکه کامرینو شهر کوچکی در اروپاست اما دانشگاه ارزشمندی با چنین پیشینه درخشانی دارد.
در ادامه، دکتر محمدی رییس بخش اعصاب کودکان مرکز طبی به بیان تجربیات خود از تله مدیسین و ضرورت بکارگیری آن پرداخت و گفت: هیچکدام از 100 متخصص اعصاب کودکان Electronic Medical Record (EMR) یا پرونده الکترونیک اطلاعات بیماران خود را ندارند تا بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری بیماران، مراقبت های لازم را به عمل آورند. 
در پایان این مراسم، نخستین جلسه آموزشی دوره شش ماهه تله¬مدیسین برگزار شد. گفتنی است که این دوره به صورت مجازی برگزار شده و تنها دو بلوک حضوری سه و پنج روزه در ابتدا و انتهای دوره خواهد داشت.


خبرنگار: سمیرا کرمی عکس: میثم عطری

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

WEBINAR11 5044

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402