• 1398/09/20 - 06:04
  • بازدید: 391
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نرم افزار نوید به عنوان یک نمونه‌ی موفق کشوری زیر ساخت اصلی آموزش مجازی را تشکیل می دهد

تنظیم استانداردهای تولید محتوا در شورای عالی آموزش مجازی از کار مهم دانشگاه علوم پزشکی مجازی است.

IMG_8499

تنظیم استانداردهای تولید محتوا در شورای عالی آموزش مجازی از کار مهم دانشگاه علوم پزشکی مجازی است.

به گزارش معاونت آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی مجازی با اشاره به سیستم مدیریت یادگیری (LMS) نوید از آن با عنوان اولین و مهمترین زیرساخت آموزش مجازی کشور یاد کرد که با راه‌اندازی آن و اتصال 70 دانشگاه به این سامانه میلیاردها تومان در هزینه‌های وزارت بهداشت صرفه جویی شده است.

دکتر سید ناصر استاد رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی مجازی با بیان اینکه اگر قرار بود هر دانشگاه این نرم‌افزار را به طور جداگانه تهیه نماید باید مبلغ بالایی هزینه می‌کرد، خاطر نشان کرد به غیر از هزینه‌ی سخت‌افزاری، راه‌اندازی نرم‌افزار این برنامه با تکیه بر علم متخصصین دانشگاه با هزینه‌ای کمتر از حد انتظار انجام شد که باعث افتخار است.

دکتر استاد یادآور شد در این نرم‌افزار تمام موارد ارزشیابی و ارائه‌ی درس مدنظر قرار گرفته شده و 18 سرور در وزارت بهداشت به این نرم‌افزار اختصاص پیدا کرده و از لحاظ پهنای باند نیز مشکلی وجود ندارد.  

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مجازی افزود سیستم پشتیبانی 24 ساعته‌ی این سامانه راه‌اندازی شده و این نرم‌افزار به یک نرم‌افزار قابل طرح در دنیا تبدیل شده که از دیگر افتخارات آن می‌توان به دریافت جایزه­ی کرسی آموزشی یادگیری یونسکو به عنوان یک نمونه ی موفق اشاره کرد.

دکتر استاد گفت از دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم ‌پزشکی مجازی پروژه‌ی طراحی و استقرار نرم‌افزار موکس ملی است که تعداد زیادی محتوا در این راستا تولید شده و در حال بارگذاری است؛ وی تاکید کرد ما مجوز تولید 3 هزار محتوا داریم که تا کنون تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور عقد قرارداد کرده‌اند.

دکتر سید ناصر استاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی تصریح کرد کار مهم دیگر دانشگاه علوم پزشکی مجازی تنظیم استانداردهای تولید محتوا در شورای عالی آموزش مجازی است. همچنین کدهای اخلاقی در محتواهای الکترونیکی نیز توسط وزیر محترم بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شده تا دانشگاه‌ها با چگونگی تولید محتوا آشنا بشوند.

دکتر استاد ضمن اعلام خبر فوق افزود تنها در 5 ماه نخست سال جاری بیش از 500 عنوان محتوای الکترونیکی تولید شده که دوره هایی مانند ترم تابستانی، طب ایرانی، آموزش پزشکی، پزشکی خانواده و دوره‌های پودمانی کارآفرینی و کسب و کار را شامل میشود.

وی با اشاره به مدیریت مجازی سازی بر اساس مصوبه‌ی هیئت امنا از تهیه‌ی ‌نرم‌افزار ویژه‌ی آموزش مجازی با تعامل فراگیران خبر داد و خاطر نشان کرد تنها 140 کارگاه آموزشی برای دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت پژوهشی وزارت بهداشت بارگذاری شده است.

در ادامه دکتر استاد با اشاره به برنامه‌ریزی برای آموزش ICDL گفت این آمادگی وجود دارد تا آموزش کارکنان وزارت بهداشت در این حوزه به صورت مجازی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی افزود برنامه‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی و آموزش های عمومی برای معاونت اجتماعی نیز تهیه شده و سامانه‌ی آموزش حرفه­ای مداوم الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی مجازی راه‌اندازی شده و قابل بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات دانشگاه علوم‌پزشکی مجازی، اعتباربخشی مراکز آموزش مجازی دانشگاه‌ها است. همچنین تاکنون 54 دانشگاه اطلاعات مربوط به پایش فعالیت های مجازی را در سامانه اعتباربخشی ارائه کرده‌اند.

دکتر استاد با ابراز خرسندی از پیوستن دانشگاه علوم‌پزشکی مجازی به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در سال 97 از انتخاب این دانشگاه به عنوان نایب رئیس کمیته ی راهبردی در اجلاس فعلی خبر داد و افزود بسیاری از دانشگاه‌های جهان اسلام از دانشگاه علوم‌پزشکی مجازی ایران استقبال کرده‌اند.

وی گفت گروه‌های آموزشی مجازی که در حوزه‌ی امور دانشگاهی تشکیل شده‌اند از اساتید دانشگاه های علوم‌پزشکی هستند و مدیران گروه نیز از بین آنها انتخاب شده و بدون هرگونه افزایش نیرو این کار با موفقیت انجام شده است.

در پایان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مجازی از دوره‌های پودمانی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی در دانشگاه مجازی نیز سخن به میان آورد و گفت برخی از این دوره‌ها در حال اجرا و برخی در دست اقدام است.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

IMG_8499 IMG_8499

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402