• 1397/02/17 - 09:29
  • بازدید: 451
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کلینیک مشاوره در حوزه یادگیری الکترونیکی کشور در نوزدهمین همایش آموزش علوم پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی مجازی برگزار شد

کلینیک مشاوره در حوزه یادگیری الکترونیکی توسط دانشگاه علوم پزشکی مجازی در خصوص نحوه مشارکت دانشگاه ها، وظایف، مسئولیت ها و پیش نیاز های مربوطه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

7436

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مجازی- کلینیک مشاوره در حوزه یادگیری الکترونیکی توسط دانشگاه علوم پزشکی مجازی با همکاری آقایان دکتر سلیمان احمدی (مشاور ریاست دانشگاه در امور دانشگاهی و مدیر EDC دانشگاه علوم پزشکی مجازی)، دکتر آئین محمدی (معاون امور زیر ساخت این دانشگاه) و خانم ها دکتر ریتا مجتهدزاده، دکتر میتراذوالفقاری، دکتر میترا ظریف صنایعی، دکتر نوشین کهن و دکتر مهرنوش خوشنودی فر در خصوص نحوه مشارکت دانشگاه ها در حوزه یادگیری الکترونیکی، وظایف، مسئولیت ها و پیش نیاز های مربوطه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. دکتر مجتهدزاده در این خصوص با تاکید بر فراهم نمودن زیر ساخت ها و امکانات لازم در دانشگاه ها برای ورود به بحث آموزش مجازی افزود: حتی در صورت نبود اعتبارات کافی دانشگاه ها می توانند از امکانات کلان منطقه آمایشی خود استفاده نمایند. همچنین در رابطه با طراحی و فراهم نمودن موکس ملی برای تامین نیاز منطقه در زمینه برگزاری کورس های مختلف توضیحاتی ارایه نمود. در ادامه دکتر احمدی نیز از مقوله یادگیری الکترونیکی به عنوان یک پارادایم جدید یاد نمود و افزود: ما نیازمند جمع آوری شواهد در رابطه با اثربخشی آن در کشور هستیم. دانشجویان ما در حوزه آموزش های مجازی یادگیرندگانی متبحر و خود ما به عنوان اعضای هیئت علمی آموزش دهندگانی مبتدی هستیم که این امر ضرورت تغییر نگرش و افزایش میزان توانمندی اساتید در این رابطه را بیش از پیش نمایان می سازد.

در این جلسه معاونین آموزشی، اعضای هیئت علمی، کارشناسان مراکز مطالعات و دانشجویان حضور داشتند که به ارایه مسائل و مشکلات خود در حوزه یادگیری الکترونیکی پرداختند که تمامی سوالات و چالش ها توسط هیئت رئیسه کلینیک به طور کامل و با مشارکت تمامی افراد پاسخ داده شد. از جمله مشکلات می توان به این موارد اشاره نمود: اعضای هیئت علمی به دلیل نقص دانشی در حوزه تکنیکال به سمت یادگیری الکترونیکی گرایش ندارند. آیا ارایه دروس به صورت تلفیقی (blended) نیازمند تغییر سیستم ارزشیابی به این سمت نیست؟ آیا محتوای تولید شده کنونی در کشور مبتنی بر طرح نیازسنجی انجام شده است؟ در بحث نیازسنجی آیا نیازسنجی آموزش مجازی در کنار نیازسنجی محتوای آموزشی به درستی صورت می گیرد؟ تفاوت این دو در چیست؟ اخلاق در حوزه یادگیری الکترونیکی در کشور به چه صورت می باشد؟ آیا کدهای اخلاقی لازم در این خصوص تدوین شده است؟ نقش یادگیری الکترونیکی در حوزه امور بین الملل برای دانشگاه های علوم پزشکی به چه صورت است؟ تمامی این سوالات توسط هیئت رئیسه پاسخ داده شد. در ادامه دکتر محمدی از تولید محتواهای آموزشی حوزه یادگیری الکترونیکی در بحث فنی و طراحی آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی خبر داد. تمامی این محتواهای آموزشی از سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی قابل دسترسی خواهد بود.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

تصاویر

NEWS_9THEL_ADCL4 NEWS_9THEL_ADCL8.JPG NEWS_9THEL_ADCL5 NEWS_9THEL_ADCL8.JPG NEWS_9THEL_ADCL2

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402