• 1396/01/02 - 14:05
  • بازدید: 374
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گزارش سومین جشنواره ملی سلامت و یادگیری در نظام الکترونیکی(سینا)

گزارش سومین جشنواره ملی سلامت و یادگیری در نظام الکترونیکی(سینا)

2046

گزارش خبری:دکتر استاد در سومین جشنواره ملی سلامت و یادگیری در نظام الکترونیکی(سینا): دانشگاه علوم پزشکی شیراز، را یکی از دانشگاه های مهم، معتبر و پیشگام در حوزه علوم پزشکی معرفی کرد که در آموزش پزشکی و حوزه مجازی نیز، نقش اساسی ایفا کرده است.

 سومین جشنواره ملی سلامت و یادگیری در نظام های الکترونیکی (سینا) با حضور دکتر ناصر استاد رییس دانشگاه علوم پزشکی مجازی کشور پنج شنبه 19 اسفندماه 1395 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد. دکتر سید استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، را یکی از دانشگاه های مهم، معتبر و پیشگام در حوزه علوم پزشکی معرفی کرد که در آموزش پزشکی نیز، نقش اساسی ایفا کرده است. ایشان در ادامه ابراز امیدواری کرد که با هدایت و بکارگیری از ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی پیشگام در حوزه آموزش مجازی از جمله: شیراز، تهران، شهید بهشتی، اصفهان و تبریز، بتوان تمام بسترها و ظرفیت ها و برای کل کشور استفاده کنیم و در جهت توسعه بسترهای آموزش مجازی دانستن.در ادامه دکتر محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس جشنواره سینا، آینده را متعلق به این جشنواره ها دانست و افزود فضای مجازی رو به پیشرفت و توسعه است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه، با تمام قوا از اقدامات و فعالیتهای در حوزه مجازی حمایت خواهد نمود، زیرا یک وظیفه دینی، ملی، علمی، اخلاقی و عقلانی است. در این مراسم از ایشان به عنوان فعال ترین فرد اثرگذار و حمایت کننده امر آموزش مجازی با اهدا نشان سینا تقدیر شد.  دکتر مجیدرضا فرخی دبیر سومین جشنواره ملی سلامت و یادگیری در نظام های الکترونیکی (سینا)  و رییس دانشکده مجازی، این جشنواره را خاستگاهی برای ارزش گذاری و اهمیت بخشیدن به تلاش متخصصان حوزه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی دانست و افزود هدف از برگزاری این جشنواره، ضمن شناسایی فعالان و متخصصان این حوزه و تجلیل از طراحان خلاق و برتر اعم از اساتید، طراحان آموزشی، سازندگان و .... ارائه تجارب مراکز آموزش مجازی در علوم پزشکی است. دکتر مجیدرضا فرخی، افزود: ایجاد بسترها و تهیه محتواهای الکترونیکی، استفاده از موبایل، شبکه های وب و اینترنت و نرم افزارهای برخط و غیربرخط، از محورهای آموزش مجازی است که در همین راستا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مجازی را راه اندازی کرد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به عنوان یک رسالت در تداوم همین امر، دانشکده مجازی را راه اندازی کرده است تا بستری فراهم شود که تمامی دانشگاه ها از این امکان بهره مند شوند. 

دکتر فرخی در ادامه اهداف کاربردی جشنواره را نیز به شرح زیر بر شمرد:1 - كمك به شناسايي فعالان حوزه توليد محتواي الكترونيكي در سطح كشور2 - ارج نهادن به فعاليت طراحان محتواهاي الكترونيكي خلاق و نوآور و پايبند به اصول علمي اين حوزه3 - فراهم آوردن بستري مناسب براي برقراري ارتباط و تعامل بين فعالان حوزه يادگيري الكترونيكي 

در ادامه خانم دکتر مانوش مهرابی دبیر علمی جشنواره سلامت و یادگیری در نظام های الکترونیکی (سینا) محورهای جشنواره را به شرح زیر عنوان نمود:1. طراحی نرم افزارهای مدیریتی یا ارزشیابی، تدوین استانداردها، تالیف کتاب تخصصی یا سایر اسناد حوزه یادگیری الکترونیکی2. طراحی سایت ها، دوره های الکترونیکی یا بسته های آموزشی آنلاین و آفلاین3. طراحی و تولید محتوای الکترونیکی (اعم از درس افزار، آزمایشگاه، کارگاه، بازی، فیلم، پویانمایی، کتاب الکترونیکی و...)4. طراحی ایده های مناسب برای تبدیل به محصولات الکترونیکی (ویژه دانشجویان)

در پایان برنامه از دست اندرکاران و فعالین برجسته در حوزه این جشنواره از افراد فعال در گسترش آموزش مجازی در بخش های مختلف از جمله فعال ترین معاونت ها، دانشکده ها و گروه های آموزشی، برترین مدیر گروه های آموزشی رشته های مجازی، اساتید فعال در آموزش مجازی، فعال ترین مشاوران در حوزه آموزش مجازی، فعال ترین رابطین دانشکده ها، برگزیدگان دانشجویی و شرکت های همکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فعال ترین دانشگاه های کلان منطقه آمایشی پنج و برگزیدگان سومین جشنواره ملی سینا، تقدیر شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402