• 1399/02/28 - 12:53
  • بازدید: 551
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گزارش فعالیت های واحد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شرحی از فعالیت های واحد آموزش مجازی آن دانشگاه از ابتدای وقوع شرایط ویژه به دلیل پاندمی کرونا ارائه نموده است.

تأسيس

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شرحی از فعالیت های واحد آموزش مجازی آن دانشگاه از ابتدای وقوع شرایط ویژه به دلیل پاندمی کرونا  ارائه نموده است.

به گزارش معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، این دانشگاه همگام با سایر دانشگاه های کشور و در راستای نیل به اهداف تحول در آموزش علوم پزشکی در قالب بسته توسعه آموزش مجازی از سال 94 با تهیه پروپوزالی با عنوان «امکان سنجی، طراحی و راه اندازی مرکز آموزش مجازی دانشگاه» مقدمات راه اندازی مرکز آموزش مجازی را فراهم کرده که از سال 95 با تهیه زیرساخت های لازم شروع به فعالیت نموده است.

در این دانشگاه از سامانه نوید و سامانه ای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای آموزش مجازی استفاده می شود.

فعالیت­های آموزش مجازی دانشگاه از 15 اسفند ماه 98 تا 15 اردیبهشت ماه 99 در سامانه LMS با حضور 2750 دانشجو، 300 استاد و ارائه 4986 محتوای آموزشی صورت گرفته و 637 تالار گفتگو، 218 آزمون الکترونیکی و ارائه 747 تمرین فعال وجود داشته است. همچنین در سامانه نوید با حضور 50 استاد و 770 دانشجو، 118 درس ارائه شده که 57 مورد آن فعال هستند و 512 منبع آپلود شده، 140 تکلیف، 11 آزمون و 89 گفتگو را شامل می­شوند.

در بازه زمانی فوق الذکر 15 کارگاه برای آشنایی اساتید با سامانه های آموزش مجازی برگزار شده، همچنین در همین راستا 2 محتوای مولتی مدیا برای آموزش اساتید و دانشجویان تولید شده است.

لازم ذکر است که واحد پشتیبانی آموزش مجازی دانشگاه همه روزه از 8 صبح تا 12 شب برای پاسخ به سؤالات و رفع مشکلات اساتید و دانشجویان ارائه خدمت می نماید.

در این گزارش به بیان چالش­های واحد آموزش مجازی، اعضای هیأت علمی و دانشجویان پرداخته شده که اهم آن عدم وجود اتاق آکوستیک و استودیو ضبط صدا و تصویر، کمبود نیروی انسانی در واحد تولید محتوا، محدودیت­های دسترسی کاربران به کامپیوتر و اینترنت برای بهره­برداری ازآموزش مجازی، عدم تعریف کد برخی دروس در مقاطع دستیاری و دروس بالینی (کارورزی، کارآموزی و فیزوپاتولوژی) برای ارائه مجازی در سامانه سما و همچنین برخی مشکلات و محدودیت ها در برگزاری کلاس های آنلاین بوده است.

  • گروه خبری : گروه های مطالب
کلمات کلیدی:

اطلاعیه‌ها

آرشیو

امور دانشگاهی:جشنواره آموزشی علوم تشریح

05 اسفند 1402